تروریست​هایی که سیاستمداران خوبی نیستند

۱۲م آذر ،

در این کتاب با عنوان «موساد: عملیات‌های بزرگ» نویسنده تقریباً به بزرگنمایی قدرت آژانس جاسوسی اسرائیل در عملیات های خود در سراسر جهان دست زده و اولین نمونه ای که در کتاب ذکر شده مسئله ربودن «آدولف آیشمن»، افسر نازی مسئول سوزاندن یهودیان از کشور آرژانتین است که اطلاعات دقیقی از صحت آن در دست نیست! بمباران راکتور هسته ای سوریه و ترور دانشمندان هسته ای ایران و مقامات حماس همگی حوادثی می باشند که مایکل بارزوهر آنها را با عنوان عملیات‌های بزرگ موساد یاد کرده است. در این کتاب به همکاری نزدیک موساد با شاه ایران و آموزش نیروهایش اشاره شده است که بعد از انقلاب نیز گروهکهای تروریستی با همکاری موساد کار خود را ادامه دادند.
 

در بخش های بعدی کتاب نویسنده ظاهراً خطاب به مقامات رژیم اسرائیل نسبت به اتفاقات دنیای اطرافشان اخطار می دهد که سخنرانی زلمان آران یکی از مقامات احزاب یهودی نشین دربارهٔ خفه شدن اسرائیل با اشغال بیشتر سرزمین های فلسطینی از مهمترین آنها به شمار می رود. گسترش انقلاب های مردم مسلمان منطقه یا همان بهار عربی از جمله دیگر حوادثی است که در کتاب به آن ذکر شده است. نویسنده به نوعی به مقامات اسرائیلی اخطار داده که ترورهای اسرائیل بدون سیاست صورت می گیرد و اگر اسرائیلی ها را تروریست های خوبی بنامیم نمی توان آنها را سیاستمدارهای خوبی نامید.
 

نویسنده البته عملیات های موساد در سالهای اخیر را عاملی عنوان می کند که سبب شده بسیاری از کشورها به این باور برسند که آنها را یک رژیم تروریستی خطاب کنند؛ اولین آنها کشور ترکیه بود که اول وزیرش در یک جلسه رسمی شیمون پرز را قاتل کودکان معرفی کرد. هرچند این اخطار در کتاب ذکر شده است ولی صفحات بعد کتاب عملیات های بعدی موساد از جمله ترور «احمد جبری» فرمانده حماس را از کارهای موفق موساد خطاب می کند که نشان می دهد این کتاب تقریباً یک کتاب تبلیغاتی به شمار می رود که برای توجیه افکار عمومی نوشته شده است!
 

ایندیپندنت/ اول دسامبر / ترجمه محمد حسنلو

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.