تروریست‌خواندن حزب‌الله دنباله‌روی رعیت‌گونه اروپا از آمریکا است

لاریجانی در نطق پیش از دستور:

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام اخیر اتحادیه اروپا در خصوص قرار دادن نام حزب الله در لیست گروه‌های تروریستی، گفت: این اقدام صرفاً دنباله روی رعیت گونه اروپا از آمریکا تلقی می گردد.

علی لاریجانی در نطق خود در جلسه علنی امروز(چهارشنبه)مجلس افزود: اقدامات فضاحت‌آور اتحادیه اروپا نسبت به حزب‌الله در حالی صورت می‌گیرد که حزب‌الله از بدو تولد یکسره در دفاع از ملت لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی قرار دارد و یک دهم افتخاراتی که در شش دهه اخیر آفریده را همه کشورهای عربی نتوانستند در کارنامه خود ثبت کنند.

وی افزود: اقدام ضروری‌تر حزب‌الله نشان داد راه صحیح مبارزه با رژیم صهیونیستی و استکبار بود که عملا به بیداری مسلمانان انجامید و مسلمانان تحقیر شده در کشورهای عربی دیدند که بعد از چند دهه تحقیر، یک گروه کوچک مجاهد توانست اسراییل را بشکند که این خود، پیروزی‌های بزرگتر برای امت مسلمان در پی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، رییس مجلس، قرار گرفتن حزب الله به عنوان الگوی مبارزاتی مسلمانان را عامل نگرانی غرب نسبت به آن دانست و گفت: حزب‌الله مجاهد چشم وچراغ ملت‌های مسلمان شده و به همین سبب است که اروپایی‌ها دراقدامی مضحک به اصطلاح خودشان شاخه نظامی حزب‌الله را جزء لیست ترویست‌ها قرار دادند. این در حالی است که تروریست‌های منفور مثل منافقین از این لیست خارج شده‌اند.

وی یادآور شد: اقدامات دوگانه غرب نشان می‌دهد که اشارات رهبر معظم انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای که اخیرا فرمودند آمریکا غیرقابل اعتماد و غیرمنطقی است، چقدر حکیمانه و منصفانه است.تروریست‌های بی‌وجدان در سوریه که از خوردن جگر انسان نمی‌گذرند و مرقد حضرت زینب(س) را با خمپاره را تخریب می‌کنند، مورد حمایت نظامی قرار می‌گیرند ولی حزب‌الله جزء تروریست‌ها معرفی می‌شود.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این بی‌وجدانی در کارنامه سیاه غرب نسبت به مسلمانان ثبت خواهد شد و اتحادیه اروپا با این کار وجهه خود را در میان مسلمانان تخریب کرد. لذا آنها مطمئن باشند که مسلمانان جهان از اقدام مزورانه اتحادیه اروپا به حقانیت راه حزب‌الله و رهبر شجاع،‌پرهیزکار و مجاهد آن سیدحسن نصرالله قهرمان بهتر پی خواهند برد.

لاریجانی خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی این اقدام اتحادیه اروپا را دنباله‌روی رعیت‌گونه آن از آمریکا تلقی کرده و آن را محکوم می‌کند.

وی افزود: ما با صدای رسا اعلام می‌کنیم که با همه وجود از حزب‌الله قهرمان و مجاهد حمایت همه جانبه خواهیم کرد.

در این هنگام نمایندگان شعار الله‌ اکبر، خامنه‌ای رهبر و مرگ بر آمریکا سردادند.

لاریجانی با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) گفت: او ولی خدا بود که پیامبر اسلام در مورد او فرمود من او را دوست می دارم و کسی را که او را دوست می دارد، دوست دارم.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.