ترویج نگاه هنری و ادبی به توسعه فضاهای شهری

چهارشنبه ۲۸ تیر – ۰۷:۴۹:۰۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

معاون سازمان زیباسازی عنوان کرد:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-سمینار «بازنمایی فضاهای شهری در هنر و ادبیات» در خانه هنرمندان تهران برگزار شد.
به گزارش آریا ، سمینار «بازنمایی فضاهای شهری در هنر و ادبیات» امروز چهارشنبه ۲۸ تیر در خانه هنرمندان تهران برگزار شد و در آن سید محمد بهشتی درباره  تعامل معماری و هنر در نگاه ایرانی سخن گفت. به گفته معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان زیباسازی، این سمینار با هدف تروج نگاه معماری و شهرسازی مبتنی بر هنر و ادبیات برگزار شده و تلاش داریم تا برگزاری چنین نشست هایی را همچنان در دستور کار قرار دهیم.
دکتر جمال کامیاب افزود:« سازمان زیباسازی بر آن است تا نگاه کالبدی به شهر را به سمت نگاه معنایی و هنری هدایت کرده و در این راه نخست نیازمند تولید اندیشه و ادبیات کار هستیم.»
به گفته وی، تعبیه خیابان و مسیر دسترسی عابر پیاده از دیگر برنامه‏های سازمان زیباسازی است که بعد از اجرایی شدن بخش هایی از آن ایده در خیابان های منتهی به بازار بزرگ و تجریش، در میدان امام حسین، حدفاصل میدان امام حسین تا میدان شهدا نیز ادامه خواهد یافت.»
کامیاب همچنین تاکید کرد:« حفظ هویت و میراث باقی مانده در تهران حتی با ورود انگاره های مدرن به معماری و شهرسازی باید در دستور کار ما قرار گیرد تا بتوانیم گام های آینده را  محکم برداریم.»
در این سمینار همچنین دکتر سید محسن حبیبی، درباره سیمای شهر در هنر دیروز و امروز سخن گفت و دکتر مصطفی بهزادفر مباحثی را درباره تناظر کالبد شهر و انسان از دیدگاه حکمای مسلمان مطرح ساخت.
سمینار «بازنمایی فضاهای شهری در هنر و ادبیات» در دو بخش معماری و شهرسازی و ادبیات صبح امروز در خانه هنرمندان برگزار شده و در حال انجام است.
در نشست عصر این سمینار که با تاکید بر ادبیات و تاثیر آن بر فضاهای شهری در حال برگزاری است، دکتر امیر علی نجومیان درباره هنر هپنینگ و نظریه‌های شهری، دکتر محمدرضا شعیری درباره بازنمایی تهران در داستان یوسف آباد خیابان سی و سوم و دکتر سید ابوالحسن ریاضی درباره بازخوانی شهر ایرانی از دریچه داستان¬های بلند شهری (۱۳۴۰-۱۳۵۷)؛ سخن خواهند گفت. لاله زار؛ بازخوانی قصه یک خیابان در ادبیات معاصر و بررسی بازنمود کژتابی فضای زاغه نشینی در رمان جزیره سرگردانی سیمین دانشور بر اساس نشانه شناسی اجتماعی به همراه نگاهی به فیلم « خشت و اینه» و فضاهای معماری شهر تهران و شهر به مثابه‌ی‌ دیگری بزرگ در فیلم راننده‌ی تاکسی اثر اسکورسیزی از دیگر برنامه های این سمینار است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۸۱۹۴۹۰۶۰۱۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.