ترکیه و شمال غرب سوریه مقصد داعشی های فراری از زندان حسکه

منابع وابسته به مخالفان سوری اعلام کردند که شمار داعشی هایی که از زندان غویران در حسکه سوریه فرار کرده اند، به صدها نفر می رسد.

ترکیه و شمال غرب سوریه مقصد داعشی های فراری از زندان حسکه

به گزارش ممتاز نیوز، منابع وابسته به مخالفان سوری اعلام کردند که شمار داعشی هایی که از زندان غویران در حسکه سوریه فرار کرده اند، به صدها نفر می رسد.

این منابع افزودند: برخی از فراریان موفق شده اند که خودشان را به ترکیه برسانند و برخی دیگر هم خود را به مناطق تحت کنترل شبه نظامیان وابسته به ترکیه در داخل سوریه رسانده اند و برخی دیگر همچنان در مناطق تحت کنترل قسد وابسته به آمریکا به سر می برند.

رای الیوم گزارش داد: واکنشی از سوی ترکیه در این باره نشان داده نشده است. داعش در ماه گذشته میلادی به زندانی در حسکه حمله کرد تا سرکرده ها و اعضای داعشی که در آن زندانی هستند را آزاد کند. این روند حدود ۱۰ روز به طول انجامید تا قسد توانست بر اوضاع زندان و اطراف آن مسلط شود. در جریان این رویداد، ۳۳۲ نفر کشته شدند که در میان آنها ۲۴۶ داعشی و ۷۹ نفر از شبه نظامیان قسد و هفت غیرنظامی به چشم می خورد.

دیده بان حقوق بشر وابسته به مخالفان سوری اعلام کرد که در این زندان حدود ۳۵۰۰ زندانی از عناصر و سرکرده های داعش حضور دارند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.