تزاحم میان نقش‌های خانوادگی نتیجه تغییر سبک زندگی/ روحیه جهادی با اصل خدمت به مردم نتیجه‌بخش است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: روحیه جهادی با انگیزه و علاقه‌مندی اصل خدمت به مردم کارها را به نتیجه می‌رساند، این روحیه و وجدان کاری و آموزه‌ دینی « عبادت جز خدمت به خلق نیست » را یادآور می‌شود که بایستی نسبت به آن تکلیف مدار باشیم.

“فاطمه آلیا” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بیانات “مقام معظم رهبری” مبنی بر لزوم تحقق یافتن معماری شهری با سبک زندگی اسلامی و حاکم شدن روحیه مدیریت جهادی اظهار داشت: بحث معماری از مولفه‌های موثر فرهنگی است و در هر جامعه‌ای یا هر ادوار تمدنی برای ارزیابی جامعه به شاخص فرهنگی آن جامعه مراجعه می‌کنند.
 
وی با اشاره به معماری سنتی ایرانیان که در آن حریم‌ها مشخص بود و مفهوم آسایش و آرامش خانواده را داشت، ادامه داد: مسئله سنخیت سبک زندگی جامعه با معماری و فرهنگ آن موضوعی بسیار عمیق است.
 
وی با بیان این که از زمانی که فرهنگ غربی در جامعه ما نفوذ کرده معماری نیز متعاقب آن سبک زندگی را تغییر داد و حریم‌ها شکسته شد، افزود: نتیجه این امر تزاحم نقش‌های اعضای خانواده بود در حالی که معماری اسلامی فضای آرامشی را چه در فضای خانوادگی، شهری، عمومی و ادارات ایجاد می‌کند؛ این مهم سال‌هاست که یکی از مطالبه‌های “مقام معظم رهبری” است و در اندیشه ایشان جایگاه مهمی دارد.   
 
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری تهران را پایتخت ام القرای اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر قرار باشد پایتخت ایران، آلمان،‌ فرانسه، انگلیس به لحاظ ظاهر و اماکن یک شکل باشند پس نقش معماری اسلامی و بالندگی آن کجاست؟
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که شهرداری بایستی به ساخت و سازهای شهرک‌ها توجه داشته باشد،  افزود: در مواردی دیده شده شهرک‌هایی ساخته می‌شود که در اطراف خود کتابخانه و حتی یک مسجد ندارند، کلان‌شهری مثل تهران تحولات سایر شهرها را متاثر می‌سازد که ساماندهی آن تلاش بسیاری از مسئولان را می‌طلبد.
 
آلیا با اشاره به روحیه مجاهدت جهادی مدنظر “مقام معظم رهبری” اضافه کرد: روحیه جهادی با انگیزه و علاقه‌مندی اصل خدمت به مردم کارها را به نتیجه می‌رساند، این روحیه وجدان کاری و آموزه‌ دینی « عبادت جز خدمت به خلق نیست » را یادآور می‌شود که بایستی نسبت به آن تکلیف مدار باشیم.   
 
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری عشق و علاقه خدمت بی‌منت به مردم، اعتقاد به دین خدا و تعهد کاری را از ویژگی‌های روحیه جهادی دانست و خاطر نشان کرد: روحیه جهادی کار را با اهداف متعالی‌تری پیش می‌برد، مدیر جهادی نباید انتظار تکذیب و یا تشویق دیگران را داشته باشد، بلکه بایستی به کار خود متعهد باشد.   
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.