تسریع در پاسخگویی به درخواست‌های دانشجویان

۲۱فروردین۱۳،

914406-1.jpg

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، تسریع در پاسخگویی به درخواست‌های دانشجویان و واگذاری هر چه بیشتر تسهیلات رفاهی دانشجویی به دانشگاه‌ها در سال جاری را از مهمترین اولویت‌های سازمان امور دانشجویان کشور عنوان کرد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمود ملاباشی با تشریح عملکرد سازمان امور دانشجویان کشور در سال ۹۱، با اشاره به حل مشکل مقرری دانشجویان بورسیه خارج از کشور، اظهارکرد: شهریه‌ و مقرری‌های تحصیلی دانشجویان مقطع دکتری برای تمام دانشگاه‌ها تا پایان سال ۹۱ پرداخت شد، همچنین مقرری شش ماهه اول سال ۹۲ نیز پرداخت شده است.

وی افزود: دانشجویان مقطع دکتری می‌توانند با مراجعه به دانشگاه‌ها مقرری تحصیلی خود را دریافت کنند.

ملاباشی با بیان اینکه پذیرش دانشجویان نمونه کشوری به طور رسمی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و دانشگاه‌ها ملزم به اجرای آن می باشند، گفت: امکان ادامه تحصیل دانشجویان نمونه کشوری در مقطع بالاتر به عنوان یک الزام در ۲۸ اسفند ماه سال ۹۱ به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

وی به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه‌های داخل کشور در سال ۹۱ اشاره کرد وگفت: ظرفیت پذیرش دانشجویان غیرایرانی در سال ۹۱، یک هزار و ۱۹۸ نفر از وزارت علوم و ۲۶۲ نفر از وزارت بهداشت بود که این رقم در مقایسه با سال ۹۰ افزایش چشمگیری داشته است.

وی افزود: در سال ۹۰ شیوه پذیرش نیز به صورت پرونده‌ای بود، اما در سال ۹۱ به صورت برگزاری آزمون در دو کشور افغانستان و تاجیکستان انجام شد که در سال ۹۲نیز این شیوه گسترش می‌یابد.

رییس سازمان امور دانشجویان، گفت: در سال ۹۱ با تقاضای انتقال و مهمانی ۲۲ هزار و ۹۶۹ نفر دانشجو موافقت شد و ۸۲۳۴ دانشجوی انصرافی نیز پذیرش و مشغول به تحصیل شدند، همچنین با انتقال ۳۱۴ دانشجوی ایرانی مقیم خارج از کشور و ادامه تحصیل آنها در شورای انتقال سازمان امور دانشجویان موافقت شد و طبق آیین‌نامه ۲۸ اسفند ماه سال قبل، دانشگاه‌ها موظف شدند کلیه دانشجویان ایرانی خارج از کشور را در دانشگاه‌های داخل بپذیرند که در این زمینه، انتقال دانشجویان دوره دکتری نیز میسر شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، اظهارداشت: سند چشم‌انداز توسعه ورزش دانشگاه‌ها بر اساس افق ۱۴۰۴ امسال ابلاغ می‌شود.

ملاباشی با اشاره به اینکه در سال قبل ۱۸۸۳ نفر بورس داخل کشور پذیرفته شدند و ۹۹ نفر نیز موفق به اعزام خارج از کشور شدند، خاطرنشان کرد: ۶۸۱ نفر برای فرصت مطالعاتی به خارج از کشور اعزام شدند و ۲۴۸۳ نفر نیز با هزینه شخصی به خارج از کشور اعزام شدند.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور افزود: برای ۵۲ هزار و ۷۴۲ نفر از دانشجویان ایرانی مقیم خارج پرونده ارائه تسهیلات ارزی با هزینه شخصی تشکیل شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.