تسهیلات خرید ماشین‌آلات و ادوات کشاروزی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور از خط اعتباری هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی برای ارائه تسهیلات خرید ماشین‌آلات مدرن و توسعه مکانیزاسیون کشاروزی خبر داد که با همکاری بانک کشاورزی پرداخت می شود.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،‌کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور در گفتگو با “رادیو اقتصاد”  گفت : وزارت جهاد کشاورزی رویکرد خوبی در این باره دارد و این تسهیلات در همه حوزه های زراعت ، دام و طیور ، آبزیان ، باغبانی و با نرخ سود ۱۵ درصد برای خرید وسایل مکانیزه کشاورزی پرداخت می‌شود.

وی افزود : آورده کشاورزان هم ۲۰ درصد و دوره بازپرداخت آن برای ماشین‌آلات کشاورزی و ماشین‌های سبک پنج ساله و ماشین‌های سنگین هفت سال است.

عباسی گفت : هنگام مراجعه کشاورزان و سفارش محصول ؛ ۷۰  درصد تسهیلات به حساب تولیدکننده و فروشنده ماشین‌آلات و ادوات مکانیزه واریز می‌شود.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور با تاکید بر توانمندی داخلی در تولید ماشین آلات کشاورزی گفت : ۹۵ درصد نیاز را در داخل تامین می کنیم و در حد خودکفایی هستیم.

عباسی  افزود : کشاورزی حفاظتی صرفه‌جویی حاصل از مصرف آب ، برق ، کاهش هزینه تولید، اصلاح باغ‌ها و استفاده از ماشین و کاهش سوخت را به دنبال دارد و باید با توسعه مکانیزاسیون به فکر تولید پایدار باشیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.