تسهیلات بیش از ۵۶ هزار شغل خانگی صادر شده است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: در سال گذشته با توجه به ساماندهی و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ۵۶ هزار و ۳۶۶ مجوز مشاغل خانگی در استان اصفهان صادر و تسهیلات آن پرداخت شد.

غلامعلی قادری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به خودکفایی مشاغل خانگی در ادارات بهزیستی و بنیاد شهید استان این دو دستگاه برای مشاغل خانگی از این پس خود مجوز صادر می کنند.
وی افزود: در سال گذشته نیز با توجه به ساماندهی و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ۵۶ هزار  و  ۳۶۶ مجوز مشاغل خانگی در استان صادر و تسهیلات ان پرداخت شد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با تاکید بر پیگیری اعتبارات تخصیص یافته در بخش مشاغل خانگی خاطر نشان کرد: بانک های عامل باید به منظور پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی وحدت رویه داشته باشند و جهت اخذ ضمانت ها از مجریان طرح اشتغال خانگی ظرف مدت یک هفته استعلام و نتیجه را به دبیرخانه کار گروه اشتغال استان اعلام کنند.
* ۴۸۲ کارآفرین در مرحله مقدماتی کار آفرینانه برتر ثبت نام کردند.
پاکزاد مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی گفت: در راستای اجرای نظام نامه جشنواره ملی و استانی امتنان از کارآفرینان برتر و با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی خلاقیت ونوآوری، در مرحله مقدماتی ۴۸۲ کارآفرین در سامانه کارآفرینان برتر ثبت نام کردند.
وی افزود: در کمیته علمی داوران جشنواره پس از بررسی طرح ها و بازدیدهای میدانی به عمل آمده ۱۰ نفر کارآفرین برتر در مرحله استانی در بخش های صنعت، خدمات انتخاب و جهت رقابت کشوری معرفی شدند.
پاکزاد در ادامه تصریح کرد: ۱۰ کارآفرین برتر استانی در هشتمین جشنواره ملی امتنان از کارآفرینان برتر استان طی مراسمی در تیرماه سال جاری مورد تقدیر قرار گرفتند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی خاطر نشان کرد: درحال حاضر نیز فرایند شناسایی و معرفی و انتخاب کارگران و گروه های کار نمونه استانی آغاز شده که در این زمینه از کارآفرمایان استان خواسته شده نسبت به معرفی کارگران خلاق و مبتکر خود اقدام کنند.
گفتنی است ثبت نام کارگران در این مرحله از طریق سامانه www.kn91.mclsgov.ir  انجام می شود./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.