تسهیلات ۳۵ میلیون تومانی پشت درهای بانک مرکزی/ کسب رتبه سوم بانک مسکن در سود دهی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر مرکز برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مرکزی؛

انارکی گفت: تسهیلات ۳۵ میلیون تومانی و ۵۰ میلیون تومانی به زوجین باید از سوی بانک مرکزی به بانک مسکن ابلاغ شود

 به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، رحیم انارکی در نشست خبری بانک مسکن با بیان اینکه طی دو، سه سال اخیر قیمت‌های اخیر واحدهای مسکونی چهار تا پنج برابر شده است، گفت: قیمت وام مسکن در طی این مدت ثابت مانده است.
 
وی در ادامه افزود: سقف تسهیلات در طی این مدت به هیچ‌وجه افزایش نمی‌یابد و همان ۳۵ میلیون تومان به متقاضیان و ۵۰ میلیون تومان به زوج‌های جوان ارائه می‌شود.
 
انارکی با اشاره به اینکه بانک مسکن کاملا سودآور است افزود: از لحاظ سوددهی این بانک در سال ۷۰ تا ۷۶ رتبه اول را کسب کرده بود و امسال رتبه آن به رده‌های سوم تا چهارم رسیده است.
 
وی در ادامه اظهار داشت: بانک مسکن یک بانک کاملا دولتی است و سرمایه‌های آن تابع دولت است و همانند بانک‌های خصوصی به خودشان متکی نیستند.
 
انارکی با اشاره به اینکه در طی امسال بیش از ۵۰ درصد از معاملات مسکن کاهش یافته است افزود: کاهش قیمت مسکن و رکود در این بازار بر عملکرد بانک نیز تأثیرگذار است.    
 
وی با اشاره به اینکه افزایش تسهیلات مسکن به بیش از ۳۵ میلیون تومان امکان‌پذیر نیست گفت: باید به توان پرداخت اقساط متقاضیان توجه کرد و اینکه امکان پرداخت بیش از ۵۳۰ هزار تومان برای متقاضیان امکان‌پذیر نیست.
 
انارکی با اشاره به اینکه میزان وصولی‌های ما طی نه ماه قبل ۸ هزار و ۷۷ میلیارد تومان است گفت:‌ امیدوار هستیم این میزان تا پایان امسال به ۱۱۰ هزار میلیارد تومان برسد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: تسهیلات مسکن در تمامی شعب به متقاضیان ارائه می‌شود گفت: اوراق مشارکت قابل انتقال به دیگران است و امکان هبه کردن نیز برای متقاضیان ندارد.
 
 انارکی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر بانک مسکن تمامی اقدامات لازم را برای ارائه تسهیلات به متقاضیان انجام داده است و در حال حاضر منتظر ابلاغ آن به بانک مسکن است.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.