تشدید خشونت‌های پیش از انتخابات در مالزی

۳۱فروردین۱۳،

پلیس مالزی اعلام کرد، در جریان کمپین نامزدهای انتخاباتی در آستانه انتخابات پارلمانی پنجم ماه مه، هزاران مورد درگیری گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «رملی یوسف»، سخنگوی پلیس ملی مالزی در مصاحبه‌ای با روزنامه «استار» تصریح کرده است که در مجموع ۳۸۷ درگیری در سه روز اول مبارزات انتخاباتی این کشور که دو هفته است، گزارش شده‌اند و ۱۵ تن در جریان این خشونت‌ها دستگیر شده‌اند.

این مبارزات انتخاباتی از روز شنبه آغاز شده‌اند و قرار است به مدت دو هفته صورت گیرند. انتخابات مالزی در تاریخ پنجم ماه مه (۱۵ اردیبهشت) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مقام همچنین افزود که آن‌ها اسلحه و سلاح سرد به همراه داشته‌اند و مظنون به ضرب و شتم حامیان گروه رقیب و ارعاب می باشند. این ارعاب عمدتا آتش زدن پرچم‌های گروه‌های رقیب صورت گرفته است.

روزنامه حامی دولت عاملان این درگیری‌ها را مشخص نکرده‌اند، با این وجود مخالفان از این که حامیانشان در بیشتر درگیری‌ها قربانی شدند، اظهار شکایت کرده‌اند.

سخنگوی پلیس ملی مالزی همچنین گفته است که در بعضی موارد اشخاص تلاش به منهدم کردن خودروی حامیان گروه رقیب داشته‌اند و طبق گفته‌های وی یک حوزه فعالیت‌های انتخاباتی در شمال مالزی به آتش کشیده شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.