تشریح ویژگی‌های بودجه ۹۳ و طرح نخستین سوال از وزرای دولت یازدهم

هفته آینده در مجلس صورت می‌گیرد؛

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته سوم آذر ماه، سوال از وزرای اقتصاد و نیرو را به عنوان نخستین سوال از وزرای دولت یازدهم در دستور کار دارند.

به گزارش ایسنا، طرح تشکیل سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری که یک ‌فوریت آن در جلسه علنی دوم خرداد ماه به تصویب رسیده در جلسات علنی هفته آینده مجلس شورای اسلامی، در دستور کار خواهد بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین طرح انتقال پایتخت، طرح حمایت از صنعت برق کشور، لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی و طرح نظام رتبه‌بندی معلمان را در دستور کار جلسات هفته آینده خود دارند.

لایحه موافقتنامه همکاری‌های امنیتی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی پاکستان، لایحه تعیین حریم حفاظتی – امنیتی اماکن و تاسیسات کشور، لایحه موافقتنامه ایجاد و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی سازمان همکاری‌های‌اقتصادی (اکو) درخصوص قاچاق و تخلفات گمرکی و لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه از دیگر دستور کارهای جلسات هفته آینده مجلس خواهد بود.

لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات‌های انضباطی نیروهای مسلح، لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کنیا به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی درمورد مالیات بر درآمد و سرمایه و پروتکل الحاقی آن و لایحه اصلاح قانون اعتبار اسناد عادی وام‌های پرداختی شرکت‌های تعاونی روستایی، عشایری و صیادی به اعضاء از دیگر دستور کارهای مجلس در هفته آینده عنوان شده است.

نمایندگان در هفته آینده همچنین لایحه دریافت عوارض برق تجدیدپذیر، لایحه تعیین مرجع تهیه و تصویب مقررات مربوط به تخلفات از نظامات راجع به امور شهری و شد و آمد و چگونگی اجرای آن و طرح اصلاح بند (ج) ماده (۱۷۸) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که توسط شورای عالی استان‌ها ارائه شده را بررسی می‌کنند.

طرح الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور، لایحه اجازه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل‌های اصلاحی (۱) ، (۲) و (۴) کنوانسیون ورشو و اصلاحی آن به سبب پروتکل لاهه مربوط به یکسان کردن بعضی از مقررات حمل و نقل هوائی بین‌المللی و رد طرح اصلاح ماده (۵) قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران که توسط شورای عالی استان‌ها ارائه شده از دستور کارهای جلسات علنی مجلس در هفته آینده خواهد بود.

نمایندگان در ادامه لایحه اصلاح ماده (۸) قانون تاسیس سازمان اسناد ملی ایران، لایحه اصلاح قانون نحوه جبران زحمات و خسارات کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با جرائم زیست محیطی و طرح استفساریه ماده (۲۴) قانون بیمه را نیز مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

سوال قاسم جعفری و فرهاد بشیری نمایندگان بجنورد، جاجرم ، مانه و سملقان و پاکدشت از وزیر امور اقتصادی و دارائی و همچنین سوال نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر از وزیر نیرو نیز در دستور کار هفته آینده مجلس شورای اسلامی به چاپ رسیده است.

گفتنی است پیش از این دولت اعلام کرده بود که لایحه بودجه کل کشور سال ۹۳ را در روز یکشنبه تقدیم مجلس خواهد کرد که در این صورت بخشی از وقت مجلس در روز یکشنبه صرف استماع توضیحات رییس‌جمهور دربارهٔ ویژگی‌های بودجه سال ۹۳ خواهد شد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.