تشکیل بانک مشترک کشورهای عدم تعهد، مقدمه‌ای برای شروع دوران طلایی در اقتصاد جهان است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تأسیس بانک مشترک بین کشورهای جنبش عدم تعهد را مقدمه‌ای برای شروع دوران طلایی برای اقتصاد جهانی دانست.

ابراهیم نکو نماینده مردم تهران ، رباط کریم  در مجلس درگفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با اشاره به اینکه تأسیس بانک مشترک بین کشورهای جنبش عدم تعهد باید در اولویت اهداف این نشست قرار گیرد، گفت: تأسیس بانک مشترک با چارچوب های مشخص بین کشورهای جنبش عدم تعهد اقدامی مناسب در جهت دگرگونی اقتصاد جهانی است و باید از اولویت‌های اهداف این نشست قرار بگیرد.

وی در ادامه با تأکید براینکه تأسیس بانک مشترک بین کشورهای جنبش غیرمتعهد می‌تواند منجر به افزایش ارتباطات بین کشورها در جهت مبادله کالا و تجارت اقتصادی شود، افزود: ضمن اینکه فعالیت اقتصادی از انحصار طلبی برخی از کشورهای سلطه‌جو خارج می‌شود منجر به ایجاد اقتصاد  پایدار در سطح جهان خواهد شد.

نماینده مردم تهران، رباط کریم درباره اختصاص دادن پول واحد برای این بانک  مشترک اظهار داشت: با توجه به کثرت کشورهای عضو جنبش نم انجام این کار امکان پذیر نیست و تأثیرات منفی هم می‌تواند داشته باشد چرا که باعث تحقیر پول ملی کشورها خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی درپایان به دستاوردهای اقتصادی این نشست اشاره کرد و خاطرنشان کرد: حضور ۱۲۰کشور در این نشست که عمدتا مورد ظلم استکبار جهان قرار گرفته‌اند فرصت طلایی برای آنها است تا بتوانند نقاط ضعف و قوت توانمندی‌هایشان را در زمینه اقتصادی بررسی کنند و با اتخاذ تصمیمات مناسب در جهت مدیریت اقتصاد جهان گام بردارند و اقتصاد با ثباتی که به سادگی از هم فرو نریزد را درسطح بین المللی پی ریزی کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.