تشکیل شورای توسعه مناطق مرزی

جام جم آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قانون جدید مرزبانی، گفت: در صورتی که این قانون به تصویب برسد، شورای توسعه مناطق مرزی هم تشکیل می‌شود و هر یک از دستگاه‌ها موظف می‌شوند که سهم مهمی در توسعه متوازن آن مناطق برعهده بگیرند.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم امروز در همایش توسعه پایدار نواحی مرزی با رویکرد مرزنشینان در گرگان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در مرزها به هدر نمی‌رود، گفت: اگر بودجه لازم به مرزبانی برای مقابله با قاچاق اختصاص یابد می‌توان ضریب قاچاق سوخت را به میزان زیاد کاهش داد.

وی با بیان اینکه ایران به دلیل موقعیت ژئوپولوتیک خود همواره مورد طمع دشمنان قرار دارد، تصریح کرد: قدرت های برتر دنیا برای اینکه قدرت های نوظهور منطقه‌ای را تحت کنترل خود درآورند، از زمان های دور به خلیج پارس و افغانستان حمله کرده اند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: آمریکا برای مقابله با قدرت های نوظهور منطقه‌ از جمله ایران، وارد افغانستان شده و قصد ندارد از این کشور خارج شود.

سردار احمدی مقدم اظهارداشت: بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی کشور، بودجه مرزبانی باید افزایش یابد اما به هنگام تدوین بودجه و تخصیص آن با مشکل مواجه می‌شویم.

فرمانده نیروی انتظامی به تهدیدات امنیت ملی ایران اشاره کرد و گفت: حضور نیروهای خارجی در کشورهای همسایه، ، تولید مواد مخدر و تروریسم در کشور همسایه و همچنین بی‌ثباتی در کشورهای پیرامون ایران ازجمله تهدیدات امنیت ملی هستند.

وی افزود: هرچه بیشتر بتوانیم زمینه‌های وابستگی کشورهای همسایه را به خود بیشتر کنیم، به همان اندازه از تهدیدات آنان نسبت به ما کاسته می‌شود.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه دشمنان ایران از عامل قومیت به عنوان یک تهدید علیه دولت و ملت ما استفاده می‌کنند، گفت: امروز در سایه پیشرفت تکنولوژی، همگرایی قومی بوجود آمده است.

فرمانده ناجا اضافه کرد: در ایران عامل اصلی وحدت بین شیعه و سنی، اسلام است و قومیت و مذهب، مرتبه‌های بعدی وحدت ملی را تشکیل می‌دهند.

وی تأکید کرد: مرزهای استان گلستان از امن‌ترین مرزهای کشور بوده و ترکمن‌ها نیز همواره از وفادارترین اقشار به نظام بوده‌اند.

سردار احمدی مقدم با تاکید بر رونق همه جانبه در مرزها گفت: مرز بدون مرزنشین معنا ندارد و مردم بومی منطقه بهترین مرزبانان هستند و باید زمینه‌ی ماندگاری آنان در مرزها فراهم شود.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قانون جدید مرزبانی، خاطرنشان کرد: در صورتی که این قانون به تصویب برسد، شورای توسعه مناطق مرزی هم تشکیل می‌شود و هریک از دستگاه‌ها موظف می‌شوند که سهم مهمی در توسعه متوازن آن مناطق برعهده بگیرند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.