تشکیلات خودگردان از جهانیان خواست برای پایان یافتن نقض حقوق زندانیان فلسطینی اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، به دنبال انتشار گزارش سازمان عفو بین الملل درباره نقض حقوق زندانیان فلسطینی، تشکیلات خودگردان فلسطینی روز چهارشنبه از کشورهای جهان خواست برای پایان یافتن نقض حقوق اسرای فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

مرکز اطلاع رسانی تشکیلات خودگردان فلسطینی در بیانیه ای اعلام کرد، کابینه فلسطینی از جامعه بین المللی می خواهد برای پایان دادن به شکنجه و بازداشت بدون محاکمه و سایر موارد نقض حقوق زندانیان فلسطینی که در گزارش سازمان عفو بین الملل به آنها اشاره شده است، اقدام کند و صرفا به محکوم کردن این اقدامات بسنده نکند.

سازمان عفو بین الملل در گزارش روز چهارشنبه خود خواستار آزاد شدن همه بازداشت شدگان فلسطینی شد که بدون محاکمه در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برند یا این که به سرعت اتهامات آنان اعلام شود و آنان بر اساس معیارهای بین المللی عادلانه، محاکمه شوند.

این سازمان در گزارش خود اعلام کرد در پایان ماه آوریل امسال دست کم ۳۰۸ فلسطینی از جمله ۲۴ نماینده شورای قانونگذاری و فعالان حقوقی و روزنامه نگاران، بدون هیچ اتهامی و بدون محاکمه در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می بردند.

بر اساس قوانین رژیم صهیونیستی ، می توان افراد را بدون هیچ اتهامی به مدت شش ماه بازداشت کرد که این مدت به طور نامحدود قابل تمدید است.

غسان الخطیب رئیس مرکز اطلاع رسانی دولتی فلسطینی گفت گزارش سازمان عفو بین الملل، موارد نقض حقوق بشر به دست رژیم صهیونیستی را برملا می کند و خواستار برداشتن گام های فوری و عملی برای آزادی فوری بازداشت شدگان فلسطینی یا محاکمه عادلانه آنان می شود.

الخطیب افزود سازمان عفو بین الملل به جهانیان نشان داد که رژیم صهیونیستی قوانین بین المللی و توافقنامه ها را نقض می کند و از مجازات نیز می گریزد.

سازمان عفو بین الملل همچنین از رژیم صهیونیستی خواست فلسطینی ها را به اجبار از کرانه باختری به نوار غزه تبعید نکند و همه بازداشت شدگان از هرگونه شکنجه و بدرفتاری در امان باشند.

**۲۰۱۶** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۰۶۳۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.