تشکیلات خودگردان نشست فوق العاده شورای امنیت را خواستار شد

به گزارش خبرگزاری رویترز، فلسطینیان روز شنبه برگزاری این نشست را به منظور گفت وگو درباره فعالیت های شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس خواستار شدند.

تشکیلات خودگردان فلسطین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد ادامه شهرک سازی در سرزمینی که فلسطینیان به دنبال تشکیل یک کشور در آن هستند ، وارد مرحله ای حساس شده است .

در این بیانیه آمده است ، ‌افزایش شهرک سازی ر‍ژیم صهیونیستی در بیت المقدس ، مصادره زمین های فلسطینیان و آواره شدن فلسطینیان از خانه هایشان تاکیدی بر خطرناک بودن برنامه رژیم مذکور برای راه حل تشکیل دو کشور مستقل است .

این بیانیه پس از نشست کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین ( ساف ) به ریاست محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین منتشر شد .

خودداری رژیم صهیونیستی از تمدید توقف موقت فعالیت های شهرک سازی خود در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس باعث شد تا فلسطینیان در سال ۲۰۱۰، مذاکرات صلح با این رژیم را به حال تعلیق درآورند .

محمود عباس تاکید کرده است تنها زمانی مذاکرات صلح با تل آویو را ازسر می گیرد که فعالیت های شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس متوقف شود.

۱۵۹۲

**۲۰۱۶**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۷۹۳۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.