تشکیل جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد درمدیریت جدید

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا-نخستین جلسه با ترکیب جدید هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی پس از انتصاب دکتر حمید میرزاده به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی و با حضور اعضای هیات امنا تشکیل شد.

به گزارش آریا، در این جلسه آیت الله هاشمی رفسنجانی، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، حجت الاسلام محمدیان، دکتر حمید میرزاده، دکتر بهمن یزدی صمدی، دکتر رضا فرجی دانا، دکتر سید حسن هاشمی، دکتر فریدون عزیزی و فرهاد دانشجو حضور داشتند، همچنین معاونان دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر حاضران این نشست بودند.

دکتر حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران، ضمن تشکر از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی برای حمایت از رییس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی در پیشبرد برنامه هایشان، گفت: در اولین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در مدیریت جدید دانشگاه، که به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد همه موارد پیشنهادی دانشگاه تصویب شد.

وی با بیان این که از ۹ بند دستور جلسه ۸ بند به اتفاق آرا به تصویب رسید، اظهار کرد: این موضوع یک موفقیت بزرگ برای مدیریت دانشگاه بود و این حمایت هیات امنا از مسئولان دانشگاه ضمن دلگرمی، مسئولیت ما را در قبال مسئولیت هایمان سنگین تر می کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تصویب تفویض اختیارات هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی به رییس دانشگاه به منظور تسهیل و تسریع در اداره امور اعم از مالی، اداری، استخدامی، حقوقی و امور سرمایه گذاری، گفت: به رییس دانشگاه آزاد اسلامی اختیار داده شد برای توسعه طرح های عمرانی، سرمایه گذاری و تشکیل شورای اقتصاد دانش بنیان در جهت تنوع بخشی به درآمدهای دانشگاه و کاهش اتکا به شهریه طی یک برنامه ۴ ساله اقدام کند.

وی با بیان اینکه خزانه دار پیشنهادی دانشگاه به تایید هیات امنا رسید، اظهار داشت: اشخاصی که حق افتتاح حساب ها و حق برداشت از حساب های دانشگاه برای امور جاری و عمرانی را دارند، در این جلسه به تصویب رسید، در این جلسه حسابرس پیشنهادی دانشگاه نیز به تصویب رسید.

میرزاده افزود: بر اساس بند” ل “ماده ۱۲ اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی از هیات امنا نسبت به تاسیس شورای اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه رای مثبت داد و مصوبات این شورا را از آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه مستثنی کرد.

وی افزود: بر اساس مصوبه دیگر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی به رییس دانشگاه آزاد اسلامی اجازه داده شد تا مصرف وجوه حاصل از فروش اموال غیر منقول مازاد بر نیاز واحدها، مراکز دانشگاهی، سازمان مرکزی و سازمان مدارس سما را تبدیل به احسن کند و بدون این که در هزینه های جاری صرف شود، صرفا در جهت امور سرمایه ای و سرمایه گذاری که شامل توسعه زیربناها و مشارکت در طرح های اقتصادی برای افزایش درآمدهای دانشگاه آزاد است، هزینه شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی از تصویب ساختار کلان دانشگاه در قالب نمودار سازمانی (تاپ چارت) در جلسه مذکور خبر داد و افزود: مقرر شد زیر مجموعه این ساختار کلان که ساختار تفصیلی دانشگاه نام دارد، در کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب برسد.

میرزاده با اشاره به اینکه طرح توسعه حوزه پزشکی در ۱۱ بند در زمینه برنامه های آموزشی، پژوهشی و خدمات پزشکی به تصویب رسیده است، اظهار کرد: تبدیل علم به ثروت در این جلسه نهادینه شد و مقرر گردید، ترکیب اعضا و شرح وظایف آن شورا در جلسه بعدی هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب برسد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری دومین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در مدیریت جدید دانشگاه در دو ماه آینده، گفت: تصویب بودجه سال ۹۳ ، درآمدها، هزینه ها و میزان شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار بعدی هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد.

همچنین در این جلسه حکم انتصاب ریاست دکتر حمید میرزاده بر دانشگاه آزاد اسلامی که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تایید شده بود، از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی قرائت شد.

شایان ذکر است، در این جلسه دکتر میرزاده از حسن اعتماد و اطمینان رییس و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی به ایشان تقدیر و تشکر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: عملکرد مدیریتی و برنامه های آتی این دانشگاه بتواند پاسخگوی حسن اعتماد مسئولان، مردم و جامعه دانشگاهی کشور باشد.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.