تشکیل سازمان بیمه سلامت تا پایان شهریور/ معرفی مدیرعامل و هیئت مدیره بزودی

ممتاز نیوز: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از تشکیل سازمان بیمه سلامت تا پایان شهریور ماه جاری خبر داد و گفت: تعطیلات گذشته باعث تاخیر در تشکیل این سازمان شد اما بزودی با معرفی مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت تشکیل می شود.

عبدالرضا عزیزی در گفتگو با مهر افزود: اساسنامه سازمان بیمه سلامت تدوین شده و در حال حاضر این سازمان آماده تشکیل است و با مشخص شدن اعضای هیئت مدیره و معرفی مدیر عامل در آینده ای نزدیک، آغاز به کار می کند.

وی در مورد تاخیر ایجاد شده در تشکیل سازمان بیمه سلامت گفت: عوامل مختلفی مانند تعطیلات اجلاس و همچنین مجلس باعث تاخیر در تشکیل این سازمان شده اما تا پایان شهریور سازمان بیمه سلامت تشکیل خواهد شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه تشکیل سازمان بیمه سلامت به نفع بیمه شدگان است، تاکید کرد: سازمانهای مختلف بیمه ای در کشور به جز نیروهای مسلح در این سازمان ادغام می شوند والبته فقط بخش خرید خدمت سازمان تامین اجتماعی به این سازمان می پیوندد.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان خصوصی است و فقط ۱۰ درصد سهام آن متعلق به دولت است به همین دلیل این سازمان سهام دار خواهد شد و هر آورده ای که در سازمان بیمه سلامت بگذارند در ازای آن سهام دریافت می کنند.

به گفته عزیزی، با تشکیل سازمان بیمه سلامت، دفترچه های بیمه ای یکسان و همچنین خدمات یکپارچه درمانی به تمامی افراد تعلق می گیرد و اینگونه نیست که فردی دو دفترچه بیمه داشته باشد و با تشکیل این سازمان همپوشانی ها از بین خواهد رفت.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.