تشکیل پنجاه و نهمین صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور در ایوانکی

۰۹ام بهمن ،

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی از تشکیل پنجاه و نهمین صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور در ایوانکی گرمسار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، علیرضا اشرفی در مراسم تشکیل اولین صندوق بخشی حمایت از توسعه بخش کشاورزی در بخش ایوانکی و ششمین صندوق شهرستانی استان نیز در شهرستان گرمسار گفت: با راه اندازی دو صندوق در ایوانکی و گرمسار، شمار صندوق‌های حمایت از توسعه کشاورزی در کشور به رقم ۵۹ صندوق با سرمایه‌ای افزون بر ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال رسید. یکی از عمده مشکلات بخش کشاورزی به ویژه بهره‌برداران این بخش تامین وثیقه برای دریافت تسهیلات بود.

علیرضا اشرفی اظهار کرد: بر اساس قانون، بخش کشاورزی به این نتیجه رسید که یک موسسه مالی قوی متعلق به خود و بهره برداران را داشته باشد تا بتوانند در مواقع ضروری به موقع سریع و ارزان نقدینگی را در اختیار بهره‌برداران قرار دهد.

وی گفت: تاکنون در سطح کشور ۵۷ صندوق شامل ۳۲ صندوق استانی، ۱۰ صندوق زنان، شش صندوق تخصصی و ۹ صندوق شهرستانی تشکیل شده که این صندوق‌ها بیش از ۳۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه دارد.

اشرفی افزود: با تشکیل اولین صندوق بخشی حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهر ایوانکی و تشکیل صندوق شهرستان گرمسار تعداد این صندوق‌ها در سطح کشور به ۵۹ صندوق رسید.

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در ایوانکی با ۱۴۶ نفر سهامدار و بیش از ۱۲ میلیارد ریال و صندوق گرمسار با ۲۰۳ نفر سهامدار و بیش از ۱۱ میلیارد ریال سرمایه تشکیل شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.