تشکیل کمپین ضد توسعه «ربات های قاتل»

۰۷اردیبهشت، فاوانیوز :  ماشین‌های هوشمند با قابلیت حمله به اهداف تعیین شده بدون نیاز به دخالت انسانی، اصلی ترین دغدغه گروه های ضد توسعه «ربات های قاتل» محسوب می‌شود.

به گزارش فاوانیوز به نقل از ایسنا ، کارشناسان پیش بینی می کنند، با روند پر شتاب توسعه ماشین های خودمختار و هوشمند، تا دو دهه آینده ربات ها جایگزین سربازان در میادین جنگ خواهند شد.

در حال حاضر ماشین های هوشمندی مانند پهپادهای کنترل از راه دور برای اهداف شناسایی، نظامی و حتی حمله به اهداف تعیین شده مورد استفاده قرار می‌گیرند و محققان بدنبال توسعه و افزایش سطح عملکرد خودمختار هواپیماهای بدون سرنشین می باشند.

«نوئل شارکی» از متخصصان هوش مصنوعی و رباتیک دانشگاه شفیلد و ییک از اعضای کمپین ضد توسعه «ربات های قاتل» تأکید می‌کند: در مقطعی قرار داریم که می‌توانیم ربات های قاتل با عملکرد مستقل طراحی کنیم؛ البته این فناوری هنوز قادر به تمایز قائل شدن بین نیروهای نظامی از غیر نظامی نیست.

برنامه جدی برای جایگزین کردن نیروهای نظامی دوره دیده با سیستم‌های هوشمند خودمختار از سوی هیچ کشوری در نظر گرفته نشده است، اما در بعضی کشورها مانند نیروی دریایی سلطنتی انگلیس از سیستم دفاعی هوشمندی به نام Phalanx‌ استفاده می گردد که در شرایط اضطراری می تواند از کشتی و خدمه در برابر حملات موشکی دفاع کند.

کمپین‌های متعدد ضد توسعه ربات‌های قاتل (Stop Killer Robots) تشکیل شده‌اند و اعضای این گروه ها معتقدند، کشورهای آمریکا، اسرائیل، آلمان، روسیه و چین بسرعت در حال توسعه فناوری ماشین های هوشمند خودکار و تبدیل آنها به سلاح های پیشرفته آینده می باشند.
فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.