تشکیل یک فراکسیون تازه در مجلس برای حمایت از دولت

ابراهیم نکو خبر داد:

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تشکیل فراکسیون اعتدال در حمایت از دولت تدبیر و امید در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش ایرنا، ابراهیم نکو با بیان این خبر گفت: ساختار فراکسیون رهروان ولایت و بعضی مواضع این فراکسیون به گونه‌ای است که منجر شده بعضی از اعضای این فراکسیون خواستار تشکیل فراکسیون دیگری در مجلس باشند.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی افزود: ما در قبل شاهد بودیم که فراکسیون رهروان ولایت در ابتدا تلاش کرد که خود را به دولت یازدهم نزدیک کند، نه به این معنا که برنامه‌های دولت را به طور کامل قبول داشته باشد ولی اعضای این فراکسیون به این نتیجه رسیده بودند که به سبب مشی اعتدال از دولت حمایت کنند و در مورد این موضوع به جمع‌بندی رسیده بودند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضع این فراکسیون در انتخابات ۲۴ خرداد غیرشفاف بود، اظهار داشت:  شاهد بودیم که موضع این فراکسیون در انتخابات ریاست جمهوری غیرشفاف شد که این موضوع می‌تواند در کاهش قدرت این فراکسیون تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: آنان در مراحل بعدی نشان دادند که فراکسیون می‌خواهد برنامه‌های خود را با دولت اعتدال تطیبق دهد ولی در مراحل بعدی در طرح سوال‌ها این فراکسیون نقش خوبی را ایفا نکرد و سردمداران این فراکسیون نتوانستند جلسات خوبی در این راستا برگزار کنند که به نفع دولت باشد.

نکو اظهار داشت: بعضی اعضای فراکسیون رهروان ولایت انتظار داشتند که این فراکسیون بتواند نقش خوبی در این زمینه ایفا کند و دولت را از آسیب دیدن جلوگیری کند ولی موفق عمل نکرد از این رو بعضی از اعضا خواستار تشکیل فراکسیون دیگری در مجلس بودند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در این زمینه نامه‌ای از میان اعضای فراکسیون جمع‌آوری شده که تعداد آن به ۸۰ امضا می‌رسد ولی بعضی لیدرهای فراکسیون فعلاً مانع این نامه شده‌اند و سبب‌شان این است که این فراکسیون خود می‌تواند خواسته‌های این اشخاص را تامین کند و نیاز به تشکیل فراکسیون دیگری نیست.

وی تاکید کرد: ولی ما همچنان این نیاز را احساس می‌کنیم که باید فراکسیون دیگری به نام فراکسیون اعتدال تشکیل شده تا از دولت حمایت داشته باشد و نمایندگان خواهان این موضوع، تلاش‌های خود را انجام خواهند داد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.