تشییع جنازه همسرشیخ نمر به تظاهرات ضدآل سعود تبدیل شد

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ، تظاهرات پس از تشییع جنازه همسر شیخ نمر النمر که بر اثر بیماری درگذشت برگزار شد.
هزاران سعودی در منطقه شرقی بدون اعتنا به ممنوعیت برگزاری تظاهرات به خیابانها آمدند و در پی تشییع همسر شیخ نمر النمر تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان که تعداد آنان زیاد بود در شهر صفوه تجمع کرده بودند و از حکومت عربستان خواستند شیخ نمر و دیگر بازداشت شدگان سیاسی را که به علت شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز بازداشت شده اند فورا آزاد کند.
تظاهرکنندگان عدالت اجتماعی و رعایت حقوق بشر راخواستارند.
پیش از این تظاهرات ، هزاران نفر در مراسم تشییع همسر شیخ نمر النمر شرکت کرده بودند که در گورستان شهر صفوه به خاک سپرده شد.
مقامات سعودی اجازه ندادند که مردم جنازه همسر شیخ نمر را بیش از پنجاه متر همراهی کنند.
حکومت عربستان از تحویل جنازه همسر شیخ نمر به یک خودروی آمبولانس متعلق به جمعیت العوامیه خودداری کرد. جنازه همسر شیخ نمر با یک دستگاه خودروی امنیتی و شماری از نیروهای امنیتی از العوامیه به شهر صفوه منتقل شد.
نیروهای امنیتی سعودی همچنان به بازداشت شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز ادامه می دهند و اطلاعاتی نیز درباره مکان بازداشت یا وضع آنها نمی دهند این مسئله نیز باعث شده است خانواده محمد کاظم شاخوری از سازمانهای بین المللی بخواهد حکومت عربستان را تحت فشار قرار دهد تا درباره سلامت شاخوری و سایر بازداشت شدگان تضمین بدهد علاوه بر این اجازه ملاقات بدهد و اعلام کند که وی و سایر بازداشت شدگان کجا زندانی هستند.
گفتنی است فرزند بزرگ خانواده شاخوری یعنی اکبر حسن شاخوری در تیراندازی نیروهای سعودی به سوی تظاهرکنندگان در هشتم ژوئیه گذشته به شهادت رسید که تعداد شهدا به یازده نفر افزایش یافت.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.