تصمیم جدی اینتل برای ورود به عرصه گوشی‌های هوشمند

ماندانا سجادی: اینتل برای سرمایه گذاران و دیگر افراد شاغل در عرصه فن آوری پیام داده است: ما در حال حاضر برای تولید چیپ‌های اسمارت فون ها کاملا جدی هستیم.

 این کمپانی، در روز سرمایه گذاران خاطر نشان کرد: اولین پردازنده دو هسته ای مخصوص اسمارت فون هایش “Medfield” Z2580تا اواخر امسال به بازار خواهد آمد و به همراه یک سیلیکون ۴G LTE مارک اینتل عرضه خواهد شد.

رئیس اینتل، پائول اوتلینی برای نشان دادن تعهد خود در این زمینه گفت: سرعت توسعه چیپ های تلفن همراه دوبرابر قانون مور است به عبارت دیگر توسعه چیپی که در حالت عادی ۶ سال طول می کشد ، تنها در ۳ سال به انجام رسیده است.

یک وب سایت مربوط به بررسی چیپ به نام Anandtech هم نوشت: اگر آنها واقعا به صورت تهاجمی و سریع عمل کنند، شانس بزرگی در این زمینه خواهند داشت. به نوشته همین وب سایت چیپ فعلی اینتل برای اسمارت فون ها که یک پردازنده تک هسته ای است و Atom نام دارد با گوشی های مبتنی بر ARM به لحاظ عملکرد در رقابت است و در حالیکه عمر باتری های اینتل خیلی در بازار پیشرو نیست اما در رقابت شدید با گلکسی اس دو و گلکسی نکسوس قرار دارد.

پیش بینی می شود اینتل در سال ۲۰۲۴ ، چیپ جدیدی را با ساختاری کاملا متفاوت و گرافیک بالاتر و ملقب به Merrifield معرفی کند.

در کنار اینها با وجود سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیون دلاری Lenovo برای ورود به عرصه اسمارت فون ها و همچنین با وجود کمپانی هایی مانند Orange، ZTE و Motorola که گوشی هایشان را با پردازنده های اینتل سفارش داده اند ، شواهد بیشتری مبنی بر ورود اینتل به بازار اسمارت فون ها وجود دارد.

با همه این احوال، باز هم اینتل برنده قطعی نخواهد بود. آنها نمی خواهند از x86 که به شدت عرصه رقابت را در بازار کامپیوتر های شخصی مبتنی بر ویندوز محدود کرده است، سودی ببرند. و مدیران اجرایی اینتل روز پنج شنبه گفتند که با نیرویی قوی و تهاجمی در عرصه تولید و توسعه با پیشبرد طراحی چیپ هایشان به سمت سرعت های بالاتر با ARM رقابت خواهند کرد.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.