تصویری/ الجزایری ها به ایجاد تغییر در نظام سیاسی کشورشان امید ندارند

تهران / واحد مرکزی خبر / /۰۲/۰۴
حکومت الجزایر قصد دارد در انتخابات اینده پارلمانی از فشار موجود برای اصلاحات در کشور بکاهد.
رای دهندگان الجزایری می گویند اطمینان ندارند که نامزدهای انتخابات پارلمانی این کشور به نیازهای مردم توجه داشته باشند.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، نخبگان حاکم در دولت الجزایر که پنجاه سال است بر این کشور حکومت می کنند امیدوارند با آغاز تبلیغات انتخاباتی از فشار برای تغییر ناشی از بهار عربی در کشورهای همسایه بکاهند.
الجزایر به عنوان صادر کننده نفت و گاز تنها کشور در شمال افریقا است که نظام سیاسی آن پس از شورشهای سال گذشته در تونس و مصر و لیبی تغییر نکرده است.
مقامات الجزایر که نگرانند انتخابات دهم ماه مه به عنوان یک کاتالیزور در انتقال نارضایتی ها از همسایگانش عمل کند، قصد دارند با قرائت تغییر یافته خود از بهار عربی انتقال مدیریت شده را جایگزین انقلاب کنند.
با این قصد شعار مسئولان الجزایری با عنوان «الجزایر بهار ما است» بطور مستمر در شبکه های تلویزیونی تکرار می شود.
مقامات الجزایری در این زمینه به فشارها برای ایجاد اصلاحات اعتنا کرده و محدودیتها را نسبت به احزاب سیاسی رفع و برای شفاف تر برگزار کردن انتخابات پارلمانی تلاش کرده اند.
در نتیجه این اقدامات، پارلمان آینده الجزایر پویاتر و متنوع تر خواهد بود و احتمال زیادی درباره حضور احزاب اسلامگرای میانه رو در آن وجود دارد که این بازتابی از یک روند در منطقه و پیامد بهار عربی است.
مقامات الجزایری امسال به بیست حزب جدید اجازه حضور در انتخابات پارلمانی دادند. این اقدام باعث دوبرابر شدن تعداد نامزدهای رقابت کننده نسبت به انتخابات پنج سال پیش می شود.
با اینحال بسیاری از مردم الجزایر می گویند متقاعد نشده اند که تغییر واقعی رخ بدهد و نگران آن هستند قولهایی که در هفته های پیش از برگزاری انتخابات داده می شود عملی نشوند.
فواد یکی از ساکنان الجزیره گفت : مشکلات زیادی وجود دارد که آنها باید حل کنند. احزاب جدید سیاسی تاکنون برنامه هایشان را اعلام نکرده اند و ما نمی دانیم که چه کارهایی می خواهند انجام دهند. من فکر نمی کنم آنها مردم را متقاعد کنند.
محمد یکی دیگر از ساکنان پایتخت الجزایر گفت : من متقاعد نشده ام . آنها همیشه قبل از انتخابات حرفهایی می زنند و قولهایی می دهند ولی آنها را اجرا نمی کنند.
در همین حال مخالفان دولت الجزایر می گویند اقدامات مقامات این کشور ظاهر سازی است و آنها اجازه به چالش کشیدن قدرتشان را نمی دهند. نظرسنجی های انجام شده نیز این اعتقاد را تایید می کند.
سیهم یکی از سوال شوندگان در نظر سنجی گفت : انتخابات چیز تازه ای نیست و هرگز تغییری رخ نخواهد داد.
ولی ایجاد تغییرات برخی از احزاب مخالف دولت الجزایر را تحریک به شرکت در انتخابات کرده است.
جبهه نیروهای سوسیالیست که در پانزده سال گذشته انتخابات در الجزایر را تحریم کرده بود، جبهه عدالت و توسعه و یک گروه اسلام گرا که به شدت مخالف دولت هستند این بار در آن شرکت می کند.
برخی از ناظران بین المللی نیز از جمله از اتحادیه اروپا و موسسه دموکراتیک ملی برای نظارت بر انتخابات در الجزایر دعوت شده اند.

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.