تصویب طرح رفع موانع اجرائی قانون بیمه‎های اجتماعی کارگران ساختمانی در مجلس

۲۹ آبان ،

دبیر کانون کارگران ساختمانی کشور از تصویب طرح رفع موانع اجرائی قانون بیمه‎های اجتماعی کارگران ساختمانی و نحوه مجازات متخلفان در مجلس خبر داد.

علی یارمحمدی درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، درباره قانون بیمه‎های اجتماعی شاغلان صنعت ساختمان، اظهار کرد: این بیمه در آبان ماه سال ۱۳۸۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و طبق این قانون شاغلان صنعت ساختمان پس از مراجعه به سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای و گذراندن دوره‎های آموزشی و پس از دریافت کارت مهارت، با مراجعه به سازمان تأمین اجتماعی تحت پوشش این بیمه درآمده و از مزایای آن بهره‎مند می‎شوند.

وی اظهار کرد: البته موضوع به اینجا ختم نمی‎شود زیرا محدودیت‎های سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای در آموزش و صدور کارت مهارت از یک سو و سهمیه‎بندی سازمان تأمین اجتماعی از سوی دیگر سبب نارضایتی کارگران و فعالان کارگری در این زمینه شده است.

دبیر کانون کارگران ساختمانی کشور تصریح کرد: از این رو در خرداد سال جاری جمعی از کارگران و فعالان کارگری با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی از نمایندگان مجلس خواستار رسیدگی به مشکلات بیمه‎ای شدند که درنهایت به تصویب طرح رفع موانع اجرائی قانون بیمه‎های اجتماعی کارگران ساختمانی و نحوه مجازات متخلفان در مجلس شورای اسلامی منجر شد.

یارمحمدی همچنین در خصوص مفاد این طرح ادامه داد: مهمترین ماده این طرح حذف سهمیه‎بندی و رفع محدودیت ثبت نام کارگران ساختمانی در بیمه اجتماعی است.

وی از دیگر مواد این طرح به تشکیل کارگروهی متشکل از وزارتخانه‎های تعاون کار و رفاه اجتماعی، راه و شهر سازی، سازمان‎های آموزش فنی و حرفه‎ای و تأمین اجتماعی، نمایندگان کارگر و کارفرما، نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی اسلامی جهت نظارت بر اجرای صحیح، پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و موانع اجرائی این قانون اشاره کرد.

یارمحمدی در ادامه از تعیین مجازات برای اشخاصی که به نوعی سبب محرومیت کارگران از دست‎یابی به بیمه کارگران ساختمانی شدند اشاره کرد و گفت: این طرح با پیگیری کانون انجمن‎های صنفی کارگران ساختمانی مصوب شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.