تصویب کلیات طرح قانون احزاب و گروه‌های سیاسی در کمیسیون شوراها/ بررسی جزییات از ۵ دی

۳ م دیماه ،

2-1049.jpg

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه کلیات طرح قانون احزاب و گروه‌های سیاسی در جلسه بعدازظهر امروز کمیسیون به تصویب رسید گفت: بررسی جزییات این طرح از روز سه‌شنبه ۵ دی آغاز می‌شود.

امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به نتایج جلسه بعدازظهر امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: کمیته احزاب کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس طرحی را برای تبیین فعالیت‌های احزاب در کشور تهیه کرده است که کلیات این طرح در جلسه امروز به تصویب رسید.

به گفته وی، برای بررسی جزییات از وزیران و فعالان سیاسی مرتبط با احزاب و گروه‌های سیاسی کشور برای بررسی هرچه بهتر و کارآمدتر این طرح دعوت به عمل آمده است.

خجسته یادآور شد که بعد از بررسی و تصویب جزییات طرح قانون احزاب و گروه‌های سیاسی، این طرح به صورت عادی و یا با قید فوریت به هیات رییسه برای اعلام وصول تقدیم می‌شود تا در صحن علنی بعد از اخذ پیشنهادات نمایندگان و با تصویب مجلس به قانون تبدیل گردد.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در عین حال با تاکید به اینکه عدم حضور جدی احزاب در صحنه سیاسی کشور و نبود برنامه جامع برای همراهی آنان، در مدیریت کلان کشور، آسیب‌های جدی را وارد می‌کند، گفت: نبود کار کارشناسی در احزاب سبب تشکیل احزاب خلق‌الساعه در ایام انتخابات و غیرفعال شدن آنان بعد از این دوران می‌شود که ادامه حیات هر حزب را می‌تواند با تهدید مواجه کند.

خجسته در ادامه توجه به فرهنگ حزبی را نیاز اساسی کارکرد احزاب دانست و گفت: یکی از آسیب‌های بسیار احزاب در حوزه عملکرد احزاب، نبود فرهنگ حزبی در جامعه است که مردم و حاکمیت به طبع آن دیدگاه‌های نسبت به این موضوع دارد.

نماینده مردم همدان قابلیت و استعدادهای احزاب بسیار فراتر از شرایط کنونی است، گفت: کارکرد احزاب و کارنامه عملکرد آنها نشان می‌دهد که جایگاه واقعی حزب در کشور تبیین نشده است که یکی از علل آن نقص قوانین و مقررات است؛ موضوعی که کمیسیون را بر آن وا داشت تا طرحی در مورد این موضوع تهیه کند.

خجسته در پایان تاکید کرد که احزاب و گروه‌های سیاسی در کشور از جمله نهادهای موثر در ایفای نقش مردم در حاکمیت می باشند که باید با وضع قوانین و مقررات لازم، شرایط کاری آنها تسهیل شود، رویکردی که در طرح قانون احزاب دیده شده است و در این طرح بر خودباوری، ارتقای جایگاه سیاسی، اجتماعی و توجه به شان و منزلت احزاب تاکید شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.