تصویری از کمال تبریزی در زمان حمله به سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸

ممتازنیوز:

157122 639

این روزها تصویری در فضای مجازی منتشر شده، که کمال تبریزی، کارگردان مارمولک و لیلی با من است را حین حمله به سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸ نشان می‌دهد:

از سوی دیگر تهیه‌کننده فیلمی در همین باره به کارگردانی کمال تبریزی اطلاعاتی در این باره ارایه کرد.

تهیه‌کننده سینمای ایران در مورد ساخت فیلمی با موضوع تسخیر لانه جاسوسی گفت: واقعیت این است که نمی‌خواهیم در جواب یا شبیه آرگو فیلم بسازیم یا حتی داستان فیلم ماجرایی مانند «آرگو» باشد.

ساختن فیلمی درباره لانه جاسوسی چند سالی است که در بین اهالی سینما مطرح می شود اما تاکنون فیلمی اینگونه ساخته نشده است. آخرین بار اخباری منتشر شد مبنی بر این که ایرج تقی پور تهیه کننده سینما و تلویزیون قصد دارد فیلمی با موضوع تسخیر لانه جاسوسی بسازد، اما این فیلم تا کنون به مرحله ساخت نرسیده است.

ایرج تقی پور؛ فیلمساز در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: تاکنون دوبار برای ساخت فیلمی با موضوع لانه جاسوسی اقدام کرده ام. بار اول به همراه شجاع نوری تهیه کننده سینما قرار بر ساخت چنین فیلمی داشتیم که وی به دلیل مشغله زیاد و نداشتن فرصت از پروژه کنار رفت و بار دوم که حدود پنج یا ۶ ماهی است که برای ساخت فیلم به همراه رضا جودی اقدام کرده ایم و قرار بر این شد که به تهیه‌کنندگی مشترک با رضا جودی این فیلم تولید شود.

تهیه کننده «شهر زیبا» اضافه کرد: در این چند ماه به همراه کمال تبریزی و بهرام جلالی پژوهش های انجام شده و کمال تبریزی با بعضی از افراد مصاحبه هایی انجام داده است و به همراه بهرام جلالی طرح اولیه فیلمنامه نوشته شده است. تصمیم براین شد که کمال تبریزی کارگردان فیلم باشد و بهرام جلالی فیلمنامه را بنویسد و جودی به همراه من تهیه کننده فیلم باشیم.

تهیه کننده «رقص در غبار» گفت: واقعیت این است که نمی‌خواهیم در جواب یا شبیه آرگو فیلم بسازیم یا حتی داستان فیلم ماجرایی مانند «آرگو» باشد. داستان فیلم ما روابط انسانی را بازگو می کند که در آن زمان حوادث لانه جاسوسی به وجود می آید و در داخل قصه، ما می فهمیم که آن حوادث چگونه بوده است و شرایط را در این زمان تحلیل می کنیم.

تقی پور گفت: در سال ۵۸ که حوادث تسخیر لانه جاسوسی اتفاق افتاد که مربوط به یک زمان نیست بلکه از شهریور ۱۳۲۰ شروع شده بود و تا بهمن۵۷ ادامه داشت و چیز هایی بر مردم گذشت که این حوادث واکنش مردم نسبت به آنها بود.

تهیه کننده «صندلی خالی» گفت: فیلم بودجه خیلی خاصی نمی خواهد و با هزینه یک فیلم معمولی فیلم را خواهیم ساخت. البته بعید می دانم به جشنواره فجر امسال برسد. ما منتظر تامین بودجه هستیم و به محض فراهم شدن شرایط تولید را آغاز می کنیم.

ذره بین : خوبی اش این هست که حداقل این یکی کارگردانش هم حاضر و پاسخگوست و احتمالا در آینده پاسخ هایش رو دایورت نمیکند به سمت کسانی که در صحنه بودند! 

سینماپرس


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.