تصویر قطعی از سیاره زمین/ ترکیبی از رنگهای حقیقی سیاره ما

به گزارش خبرگزاری مهر، تصویر سیاره زمین که از ۳۶ هزار کیلومتری بالای سطح آن گرفته شده، سیاره آبی پررنگ دریایی که در تضاد با زمینهای خشکی قرار گرفته و درحالی که ابرهای سفید به سرعت از فراز آسمان آن عبور می کنند به چشم می رسد.

این تصویر توسط الکترو- ال (Electro-L) ماهواره هواشناسی روسیه گرفته شده و برخلاف سایر تصاویر از زمین تنها در یک برداشت گرفته شده اما کیفیت بالای آن ۱۲۱ میلیون مگاپیکسل است.

اکثر تصاویر ارائه شده از ناسا و سایر سازمانهای فضایی توسط وصل کردن تصاویر بسیاری در کنار هم ارائه می شود و گرفتن یک تصویر با کیفت بالای تنها در یک شات به ندرت اتفاق می افتد.

 

آبادی آبی که ما آن را خانه می دانیم: تصویر زمین با کیفیت ۱۲۱ مگاپیکسلی؛  واضحترین تصویر از زمین که تاکنون گرفته شده است

این ماهواره چنین تصاویر خیره کننده ای را هر ۳۰ دقیقه ، درحالی که آب و هوا را رصد می کند گرفته و اگر پدیده عجیب آب و هوایی مشاهده شود، اپراتورهای روسی فرمان ارسال تصاویر هر ۱۰ دقیقه یکبار ارسال می کنند.

براساس گزارش گلوبال پست، این تصویر که هر پیکسل آن یک کیلومتر است، از ترکیب طول موجهای مرئی و مادون‌قرمزنزدیک استفاده کرده است، از این رو پوشش گیاهی به رنگ قرمز مشخص شده است.

تصاویری ترکیبی از رنگهای حقیقی سیاره مرمرین آبی رنگ ما

تصویر قطعی از زمین توسط این ماهواره روسی که در ژانویه ۲۰۱۱ به فضا پرتاب شد گرفته شده است

ماهواره الکترو- ال (Electro-L) در مدار در فضا در ۳۶ هزار کیلومتری خط استوا تصاویری را از سیاره درحال گردش ما فراهم می کند

ماهواره الکترو- ال (Electro-L) درمدار زمین‌ایست‌ور یا مدار ژئواستیشنری، به این معنا که سرعت این ماهواره با سرعت گردش زمین برابر است و موجب می شود که این ماهواره بی حرکت بر فراز یک نقطه مشخص شده روی سیاره ثابت بماند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.