«تصویر گمشده» فیلم برتر بخش نوعی نگاه شد + معرفی برندگان جوایز فیپرشی جشنواره کن

۰۵خردادماه،

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برندگان این بخش جنبی جشنواره کن که به استعدادهای نو اختصاص دارد، شنبه شب در مراسمی مشخص شدند.
 

مستند «تصویر گمشده» (The Missing Picture) به کارگردانی ریتی پان تولید مشترک فرانسه و کامبوج فیلم برتر این دوره بخش نوعی نگاه شناخته شد.
 

پان این فیلم را بر مبنای کتاب خاطرات خود با عنوان «حذف» ساخته است. او در «تصویر گمشده» تجربیات خانواده خود را در دوران حکومت خمرهای سرخ در کامبوج که به مرگ پدر و مادر و خواهرش منجر شد، به تصویر کشیده است.
 

این فیلم با استفاده از تصاویر آرشیوی همین طور عروسک‌های گلی ساخته شده است.
 

«عمر» ساخته هانی ابو اسد که به تقابل فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها می‌پردازد، جایزه داوران بخش نوعی نگاه به ریاست توماس وینتربرگ کارگردان دانمارکی را برد.
 

جایزه بهترین کارگردانی این بخش به آلن ژیرودی برای تریلر «غریبه کنار دریاچه» اعطاء شد. جایزه «آینده» بخش نوعی نگاه نیز به «ایستگاه فروت‌ویل» ساخته رایان کوگلر به تهیه‌کنندگی فورست ویتکر رسید.
 

گروه بازیگران «قفس طلایی» ساخته دیگو کمادا نیز جایزه «استعداد» بخش نوعی نگاه را به خود اختصاص دادند.
 

ژانگ زی‌یی، لودیون سنیه، ایلدا سانتیاگو و انریکه گونزالز دیگر داوران این دوره بخش نوعی نگاه بودند.
 

برندگان جایزه نخل طلا و دیگر برندگان بخش مسابقه اصلی جشنواره کن یکشنبه شب در مراسم اختتامیه شصت و ششمین جشنواره فیلم کن مشخص می‌شوند.
 

روز شنبه همچنین فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) فیلم‌های برگزیده خود در جشنواره کن ۲۰۲۲ را معرفی کرد. جوایز فیپرشی به یک فیلم‌ برتر در بخش‌ مسابقه اصلی، یک فیلم برتر در بخش نوعی نگاه و یک فیلم برتر در بخش دو هفته کارگردانان یا هفته منتقدان اعطا می‌شود.

جایزه فیپرشی بهترین فیلم بخش مسابقه اصلی به «آبی شادترین رنگ است» ساخته عبد‌اللطیف کشیش رسید که از آن به عنوان یکی از رقبای جدی برای دریافت جایزه نخل طلایی یاد می‌شود.
 

«دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند» ساخته محمد رسول‌اف کارگردان ایرانی جایزه فیپرشی در بخش نوعی نگاه را از آن خود کرد و در بخش دو هفته کارگردانان جایزه فیپرشی به «باران آبی» ساخته ژرمی سولنیه اعطاء شد.
 

ورایتی / ۲۵ مه / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.