تظاهرات برای برکناری نزدیکان دیکتاتور/ یک وزیر کابینه استعفا کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، هزاران نفر از مردم یمن روز گذشته با برپایی تظاهراتی در مقابل محل اقامت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور این کشور اتحاد گروه های مختلف ارتش یمن را خواستار شدند.

یمنی ها همچنین برکناری نزدیکان عبدالله صالح دیکتاتور سابق این کشور از نهادهای مختلف یمن را خواستار شدند. عبد ربه منصور هادی که معاون عبدالله صالح بود در چارچوب طرح انتقال قدرت در یمن و در انتخاباتی بدون رقیب در فوریه رئیس جمهور این کشور شد.

طرح مذکور که مورد حمایت آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بود به بهانه پایان بخشیدن به تنشهای سیاسی یمن و مهار انقلاب مردمی ارائه شد، اما مردم این کشور با وجود کناره گیری دیکتاتور از قدرت همچنان از وضعیت موجود رضایت ندارند.

عبد ربه منصور هادی تاکنون ۲۰ نفر از فرماندهان نظامی بلندپایه یمن که از جمله نزدیکان دیکتاتور سابق محسوب می شوند را برکنار کرده است، اما پاکسازی کشور از عناصر وابسته به عبدالله صالح با مقاومت شدید برخی طرفها روبرو است.

از سوی دیگر النشره نیز گزارش داد که “یحیی الشعیبی” وزیر آموزش عالی یمن در بیانیه ای استعفای خود را از دولت اعلام کرد. وی در این بیانیه اظهار داشت که از چند ماه پیش تاکنون دیگر مسئولیت آموزش عالی کشور را برعهده ندارد و این وزارتخانه و کشور را ترک کرده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.