تظاهرات حمایت از اسرای فلسطینی در رام الله/ واکنش منفعلانه بان کی مون

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد به ابراز نگرانی از وضعیت اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی اکتفا کرد و از این رژیم خواست فورا اسیران فلسطینی را آزاد و یا آنها را عادلانه محاکمه کند!

وی اعلام کرد که به طور مستمر وضعیت اعتصاب غذای اسیران فلسطینی را زیر نظر دارد و تلاشهای “رابرت سری” فرستاده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه به ویژه درباره اسرای فلسطینی را پیگیری می کند.

گفتنی است حدود چهار هزار و ۷۰۰ اسیر فلسطینی از ۲۰ روز پیش تاکنون در اعتراض به بازداشت و شرایط دشوار خود در زندانهای رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده اند.  نفر از این افراد بیش از ۲ ماه و نیم است که در اعتصاب به سر می برند.

در همین راستا فلسطین الیوم گزارش داد که صدها شهروند فلسطینی روز گذشته با برپایی تظاهراتی در مقابل دفتر سازمان ملل در رام الله اعتراض خود را به سکوت جامعه جهانی در قبال اسیران فلسطینی اعلام کردند.

معترضان با سر دادن شعار، دخالت بان کی مون در موضوع اسرای فلسطینی را خواستار شدند. بنا بر اعلام تظاهرات کنندگان، سازمان ملل باید برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی یک کمیته بین المللی تشکیل دهد و بیمارستان زندان “الرمله” را تعطیل کند.

اسرای فلسطینی که بر اثر اعتصاب غذای طولانی با خطر مرگ روبرو هستند در این بیمارستان نگهداری می شوند که در حال حاضر ۳۰ اسیر بیمار در آن حضور دارند.

در همین راستا شماری از خانواده های اسرای فلسطینی با برپایی تظاهرات مشابه در مقابل مقر تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله و بستن خیابانهای مجاور تلاش جدی مقامات تشکیلات خودگردان برای نجات اسرای فلسطینی را خواستار شدند.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.