تظاهرات صدها عربستانی در اعتراض به بازداشت زنان و کودکان

۲۱م اسفند ،

صدها عربستانی در اعتراض به بازداشت معترضان سیاسی از جمله چندین زن و کودک در مناطق مختلف این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز،  شبکه العالم گزارش داد: صدها نفر از شهروندان عربستانی با آمدن به خیابان‌ها در شهرهای ریاض، القصیم و بریده، بازداشت زنان و کودکان این کشور را محکوم کردند.
بنا به این گزارش، معترضان با سر دادن شعارهای ضدحکومتی تأکید کردند که آنها به تظاهرات خود تا آزادی همه زندانیان سیاسی ادامه می‌دهند.
تظاهرکنندگان همچنین آزادی زنان بازداشت شده و پایان دادن به سیاست‌های سرکوب‌گرانه و خشونت‌آمیز ضدمعترضان را خواستار شدند.
علی الاحمد، تحلیلگر سیاسی عربستانی در گفت‌وگو با شبکه العالم گفت: برپایی ۵۰ تظاهرات در دو ماه اخیر در عربستان، نشانه “رشد فزاینده بحران” است.
وی در ادامه افزود: این اعتراضات به منطقه خاصی محدود نبوده و ما شاهد تظاهرات در اغلب مناطق به‌سبب اوضاع سیاسی، بازداشت‌های ظالمانه و سختی معیشت بوده‌ایم.
مردم عربستان جمعه قبل همزمان با روز جهانی زن در اعتراض به بازداشت و شکنجه زنان این کشور در شهرهای مختلف از جمله مکه و مدینه تظاهرات کردند.
از سوی دیگر، بحرینی‌ها نیز قصد دارند در پنج‌شنبه هفته جاری به‌مناسبت دومین سالروز اشغال این کشور توسط نظامیان عربستانی در مناطق مختلف بحرین تظاهرات برگزار کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.