تظاهرات علیه هتک حرمت پیامبر اسلام (ص) همچنان در نقاط مختلف جهان ادامه دارد

نیجریه، آلمان، دانمارک، سوئد و برزیل از جمله کشورهایی هستند که تظاهرات علیه هتک حرمت پیامبر در آنها برگزار شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی المنار  ، تظاهرات اعتراض آمیز علیه هتک حرمت پیامبر اسلام (ص) در کشورهای مختلف ادامه دارد.
زینب ناجی گزارشگر این شبکه در گزارشی در این باره با اشاره به این که آتش اعتراضات به فیلم اهانت آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) و تصاویر اهانت آمیز منتشر شده در روزنامه فرانسوی شارلی ابدو هنوز خاموش نشده است افزود: این اعتراضات ابعاد تازه ای به خود گرفته است.
 بر همین اساس هزاران تن از مسلمانان و مسیحیان در شهرهای مختلف نیجریه تظاهرات کردند و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.
یکی از تظاهرکنندگان مسیحی گفت: همه مسیحیان نیجریه با اهانت به پیامبر اسلام (ص) مخالفند.
در ادامه آمده است: شماری از لبنانی های مقیم دانمارک و دیگر مسلمانان این کشور نیز در مقابل پارلمان تجمع کردند و در حالی که پلاکاردهایی با خود حمل می کردند شعارهایی در حمایت از پیامبر اسلام(ص) سردادند.
در همین حال جمعیت فرهنگی لبنان و مسلمانان در شهر مالمو در سوئد نیز در اعتراض به هتک حرمت پیامبر (ص) تظاهرات کردند. حدود دو هزار نفر در این تظاهرات شرکت داشتند.
استکهلم پایتخت سوئد نیز شاهد تظاهرات مشابهی بود.
شماری از لبنانی های مقیم آلمان نیز در تظاهراتی اعتراض آمیز شعار لبیک یا محمد (ص) سردادند و خواستار وحدت بین مسلمانان شدند.
تظاهراتی نیز در حمایت از پیامبر اکرم (ص) و مخالفت با فیلم اهانت آمیز علیه ایشان در برزیل برگزار شد که شخصیت های دینی مسلمان و مسیحی در آن شرکت داشتند. برخی از شخصیت های دینی در پایان این مراسم سخنرانی کردند و خواستار خودداری از اهانت به ادیان شدند.
دامنه تظاهرات اعتراض آمیز به کانادا نیز کشیده شد و بر همین اساس جمعیت مبارزه با تنفر از ادیان تظاهراتی مقابل کنسولگری آمریکا در تورنتو برگزار کرد. شمار زیادی از مسیحیان ومسلمانان و جمعیت های حقوق بشری و مبارزه با تبعیض در این تظاهرات شرکت داشتند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.