تظاهرات مردم پاکستان دراعتراض به عبورخودروهای ناتو از خاک این کشور

به گزارش ایرنا، هزاران نفر از مردم پاکستان به همراه اعضای ارشد شورای دفاع از پاکستان ‘دی.پی.سی’ متشکل از ائتلاف گروھھای مذھبی و سیاسی این کشور روز جمعه در راھپیمایی گستره اعتراض آمیز علیه آمریکا در شھر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوای پاکستان حضور یافتند.

معترضان پاکستانی با سردادن شعارھایی علیه آمریکا و متحدانش ﴿اعضای ناتو﴾ اعلام کردند: قدرت ھای غربی مسوول اصلی خونریزی ھا در منطقه بویژه جھان اسلام ھستند.

سخنرانان متعدد در اظھارات خود نسبت به عملکرد دولت پاکستان در قبال ھرگونه تصمیم برای از سرگیری مجدد تردد خودروھای تدارکاتی ناتو در این کشور، هشدار دادند.

مقامات ارشد سیاسی و نظامی دولت پاکستان پاییز سال گذشته در واکنشی شدید نسبت به حمله بالگردھای ناتو به پست مرزی سلاله که منجر به جان باختن دستکم ۲۴ نظامی پاکستانی شد، مسیر تردد خودروھای تدارکاتی ناتو ازاین کشور به افغانستان را مسدود کردند.

مولانا ‘سمیع الحق’ رییس شورای دفاع از پاکستان که سرپرستی این راھپیمایی را برعھده داشت گفت: آمریکا باید ھرچه سریعتر به دخالت ھای خود در امور داخلی پاکستان بویژه به حملات هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین (پھپاد) در مناطق قبایلی این کشور پایان دھد.

وی آمریکا و متحدان این کشور را متهم به تلاش برای توطئه با ھدف تضعیف پاکستان کرد و افزود: آمریکا برای رسیدن به این ھدف حتی از ھند نیز بھره گیری می کند.

مولانا سمیع الحق ھمچنین به خروج سریع نیروھای نظامی آمریکا و ناتو از افغانستان و پاکسازی این کشور از این نیروها تاکید کرد.

‘محمد ابراھیم خان’ رییس حزب جماعت اسلامی پاکستان در ایالت خیبرپختونخوای این کشور نیز با سخنرانی در این راھپیمایی خاطرنشان کرد: این گونه تجمعات و اجتماعات سیاسی مذهبی از سوی شورای دفاع از پاکستان تا زمان پایان یافتن دخالت آمریکا در منطقه ادامه خواهد یافت.

عضو سابق مجلس سنای پاکستان تاکید داشت: آمریکا به ھیچ وجه حاضر نیست به درخواست ھای پارلمان ملی پاکستان برای توقف حملات ھواپیماھای بدون سرنشین در مناطق قبایلی این کشور واکنشی نشان داده و همچنین در قبال کشته شدن ۲۴ نظامی پاکستانی در اثر حمله بالگردھای ناتو از پاکستان عذرخواهی کند.

در ھمین حال ‘اسرار الله’ سخنگوی شورای دفاع از پاکستان در گفت وگو با ایرنا از برپایی راھپیمایی و تجمعات بیشتر ضد آمریکایی از سوی این شورا در روزھای آینده خبر داد.

وی افزود: شورای دفاع از پاکستان به شدت مخالف بازگشایی مجدد مسیرھای تردد خودروھای تدارکاتی ناتو است.

راھپیمایان پاکستانی پلاکاردھایی با شعارھای علیه آمریکا و ناتو در دست داشتند.

آساق ** ۱۰۹۵**۱۵۶۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۴۵۵۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.