تظاهرات هزاران دانشجو در۹۰ شهرایتالیا

جام جم آنلاین: دانشجویان ایتالیایی با برپایی تظاهرات ده ها هزار نفری در خیابان های بیش از ۹۰ شهر این کشور، به سیاست های دولت اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ دانشجویان ایتالیایی با تجمع در مرکز رم در اعتراض به افزایش مالیات بر شهریه های دانشجویی و نیز قطع بورسیه های تحصیلی در راستای طرح ریاضت اقتصادی، موجب توقف رفت و آمد خودروها در خیابان های پایتخت شدند.

بر اساس این گزارش تظاهرات مشابهی در شهرهای ناپل، میلان، تورین، فلورانس و بولونیا برگزار شد.

تصمیم دولت ایتالیا در افزایش مالیات آن دسته از دانشجویانی که در موعد مقرر موفق به پایان تحصیلان خود نمی شوند و نیز قطع بورسیه های تحصیلی علت اصلی برگزاری تظاهرات سراسری روز جمعه در شهرهای مختلف ایتالیا است.

منتقدان اعلام کردند قطع بورسیه های تحصیلی باعث می شود بسیاری از جوانان این کشور از فرصت رفتن به دانشگاه محروم شوند.

میکله اورتزی هماهنگ کننده اصلی اتحادیه دانشگاه های ایتالیا گفت: هدف از برگزاری تظاهرات روز جمعه اعتراض به این واقعیت است که ایتالیا به عنوان کشوری که در قلب اتحادیه اروپا قرار دارد دارای کمترین تعداد فارغ التحصیل دانشگاهی و بالاترین هزینه های تحصیلی است.

وی طرح های ریاضت اقتصادی دولت ماریو مونتی نخست وزیر را عامل افزایش هزینه های تحصیل در این کشور عنوان کرد.

مونتی ماه نوامبر سال پیش و در شرایطی به قدرت رسید که این کشور به سبب بحران بدهی منطقه یورو با فشارهای زیادی برای کاهش بدهی های دولت این کشور روبرو بود. وی برای کاهش هزینه های دولت و مهار هزینه های زائد مجموعه ای از اقدامات ریاضتی را در پیش گرفته است.

در تظاهرات هفته پیش معترضان به اقدامات ریاضتی دولت ایتالیا ده ها نفر در درگیری با نیروهای امنیتی مجروح شدند.(واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.