تظاهرات هزاران فلسطینی در کرانه باختری و غزه در سالروز اشغال فلسطین

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در رام الله در کرانه باختری در ساعت ۱۲ ظهر صوت هشدار به صدا درآمد و مردم در سالگرد اشغال اراضی فلسطین در میدان مرکزی شهر به مدت یک دقیقه سکوت کردند.

صدها نفر نیز در حالی که پرچم های فلسطین و پارچه هایی که نام شهرها و روستاهای فلسطینی روی آنها نوشته شده بود در دست داشتند، به تظاهرات پرداختند.

صدها نفر نیز در نزدیکی پادگان ‘عوفر’ نزدیک رام الله تجمع کرده و درگیری هایی بین جوانان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی صورت گرفت . در این درگیری ها نیروهای این رژیم از گلوله های پلاستیکی استفاده کردند که به زخمی شدن ۱۷ نفر انجامید.

در نابلس در شمال کرانه باختری نیز هزاران فلسطینی در مقابل مقر آژانس کمک به پناهندگان فلسطینی تجمع کرده و بر حق بازگشت به فلسطین تاکید کردند.

در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری نیز هزاران نفر در حالی که پرچم های فلسطین و عکس های اسرای فلسطینی را در دست داشتند دست به تظاهرات زدند.

گروهی از جوانان فلسطینی در این تظاهرات پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند.

صائب عریقات مذاکره کننده ارشد فلسطینی به این مناسبت با صدور بیانیه ای جامعه بین المللی را به انجام وظیفه تاریخی خود در قبال ملت فلسطین فرا خواند.

در نوار غزه نیز در سالروز اشغال فلسطین هزاران فلسطینی دست به تظاهرات زده و به سوی مقر سازمان ملل حرکت کردند.

در این تظاهرات صدها زن و کودک در حالی که پرچم های فلسطین را در دست داشتند شرکت کردند. برخی از تظاهرکنندگان کلیدهایی که نماد بازگشت به شهرهایی که از آنها مهاجرت کردند، در دست داشتند.

مترجمام **۱۴۳۹**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۴۵۶۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.