تعداد زندانیان جرایم غیرعمد کشور

فروردین ۱۴۰۳

معاون ستاد دیه کشور گفت: تعداد ۸ هزار زندانی جرایم مالی و غیرعمد در زندان های سراسر کشور به سر می برند که تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از آنها به سبب عدم توانایی در پرداخت مهریه در حبس می باشند.


معاون ستاد دیه کشور گفت: تعداد ۸ هزار زندانی جرایم مالی و غیرعمد در زندان های سراسر کشور به سر می برند که تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از آنها به سبب عدم توانایی در پرداخت مهریه در حبس می باشند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،محمد علی ساری در گفتگو با مهر اظهار داشت: مشارکت چشمگیر مردم نوع دوست ایران و همچنین تلاش های ستادهای دیه سراسر کشور در سال قبل سبب آزادی تعداد ۹ هزار و ۲۰۶ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و از زندان های کشور شده است. وی گفت: تعدادی بسیاری از زندانیان جرایم غیر عمد را در حال حاضر اشخاص شرافتمند جامعه تشکیل می دهند که به سبب حوادث رانندگی و یا بی توجهی به امورات مالی و یا عدم توانایی در پرداخت بدهی روانه زندان شده اند.
 
وی اظهار داشت: تعداد بسیاری از این زندانیان دارای کانون های گرم و استوار خانواده می باشند که متاسفانه به سبب اسارت پدر خانواده این کانون ها نیز مورد آسیب جدی قرار گرفته اند.  ساری با اشاره به اینکه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ثمرات تاثیر گذاری را در قبال پیشگیری از جرایم به همراه خواهد داشت ادامه داد: نهادینه سازی فرهنگ احترام به مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین پرهیز از تعیین مهریه های سنگین ثمرات مهمی در کاهش زندانیان جرایم غیر عمد خواهد داشت.
 
وی با اشاره به اینکه رواج مهریه سنگین و کمک گرفتن از ستاد دیه نوعی آفت محسوب می‌شود افزود: جوانان و خانواده ها در هنگام ازدواج باید دقت و تامل بیشتری در قبول تعهدات و تعیین مهریه داشته باشند زیرا مهریه قابل مطالبه است و در موارد بسیاری سبب محبوس شدن جوانان به عنوان سرمایه های کشور در زندان ها شده است. ساری با ابراز خرسندی از تعامل موجود در بین مردم و مسئولان سیستان و بلوچستان نیز گفت: این استان جزو معدود استان هایی است که در مراسم گلریزان و مشارکت برای آزاد سازی زندانیان تمامی مسئولان آن به طور همگانی شرکت داشتند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.