تعداد گوشی‌های تلفن همراه به اندازه‌ی تعداد اشخاص جهان میشود

۲۴اردیبهشت، فاوا نیوز :تا سال ۲۰۲۴ تلفن های همراه بیشتری از جمعیت کره ی زمین خواهیم داشت.

به گزارش فاوا نیوز در سال ۲۰۲۴ حدود هفت میلیارد کاربر تلفن همراه خواهیم داشت؛ در حال حاضر نرخ نفوذ تلفن همراه ۹۶ درصد است – ۱۲۸ درصد برای کشورهای توسعه یافته و ۸۹ درصد برای کشورهای در حال توسعه.

بر اساس گزارشی از سوی اتحادیه‌ی بین المللی مخابرات (ITU) ، تا سال ۲۰۲۴
تعداد گوشی‌های تلفن همراه از جمعیت کره‌ی زمین بیشتر خواهد شد.

براهیما سانو، مدیر دفتر توسعه مخابرات ITU در این باره می‌گوید: “ما به زودی به نقطه‌ای نزدیک خواهیم شد که تعداد گوشی‌های تلفن همراه به اندازه‌ی تعداد اشخاص جهان می‌شود و این انقلاب، وضعیت زندگی مردم کشورهای در حال توسعه را با ارائه‌ی کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش، سلامت، بانکداری، محیط زیست و کسب و کار بهبود می‌بخشد. من شکی ندارم که حرکت به سوی توسعه‌ی پایدار سریع‌تر پیش خواهد رفت.”

تقریبا ۴۰ درصد از جمعیت جهان -۲/۷ میلیارد نفر- به اینترنت درسترسی دارند که این رقم در مورد کشورهای در حال توسعه به شکل ۸۲۶ میلیون کاربر زن و ۹۸۰ میلیون کاربر مرد تقسیم می‌شود. این فاصله‌ی جنسیتی در کشورهای در حال توسعه نمود بیشتری دارد به این سبب که زنان شانزده درصد کمتر از مردان به اینترنت دسترسی دارند در حالی که این رقم برای کشورهای توسعه یافته تنها دو درصد است.

چین اولین کشوری است که بیش از یک میلیارد کاربر تلفن همراه دارد و در حال حاضر بزرگترین بازار اسمارت‌فون‌ها به حساب می‌آید. کشور هند هم به زودی دومین کشوری می‌شود که یک میلیارد کاربر تلفن همراه داشته باشد.

بیش از صد و شصت کشور از سرویس‌های ۳G بهره می‌برند و تقریبا نصف جمعیت جهان به شبکه‌ی همراه ۳G مجهز شده است. حدود دو سوم اشخاص زیر ۲۵ سال در کشورهای در حال توسعه – در حدود دو میلیارد نفر- هنوز دسترسی به اینترنت ندارد و به نقل از‌ی ITU پتانسیل بالایی وجود دارد اگر ما مدارس را به اینترنت مجهز کنیم.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.