تعریف شرکای خارجی برای طرح های معدنی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: فضای فرهنگی جامعه باید پذیرای سرمایه گذار خارجی در بخش معدن شود.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا) ، هرمز ناصرنیا با بیان اینکه موانع ورود سرمایه گذار خارجی به بخش معدن ایران ناشی از تفاهم بد مردم با این موضوع است افزود: باید با فرهنگ سازی فضای ورود سرمایه گذار خارجی به بخش معدن را تسهیل کنیم.

وی با بیان اینکه ورود سرمایه گذار خارجی در بخش معدن می تواند فضای این بخش را رقابتی کند افزود: با تعریف شرکای خارجی برای در طرح های معدنی می توان به آینده و شکوفایی این بخش امیدوار بود.

ناصرنیا در ادامه با بیان اینکه در بخش هایی مانند معدن ورود سرمایه گذار خارجی امری غیرعادی در افکار عمومی جامعه است ، افزود : برای تغییر این تفکر ابتدا باید بخش معدن به سازمان های متولی سرمایه گذاری خارجی مانند سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران شناسانده شود.

ناصرنیا ادامه داد : نباید بخش معدن مغفول بماند و پس از گذشت ۸ سال از تاسیس این سازمان همچنان سرمایه گذاری در بخش معدن برای این سازمان ناشناخته باشد.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با بیان اینکه ورود سرمایه گذار خارجی به بخش معدن سبب بهبود فضای سرمایه گذاری داخلی نیز می شود ، گفت: امید است با حذف قوانین و بوروکراسی های اداری دست و پا گیر فضا را برای ورود سرمایه گذار خارجی به بخش پرمزیتی مانند معدن تسهیل کنیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.