تعطیلات، سیل مسافران را به بندرانزلی آورد

به گزارش ایرنا، شمار مسافران ورودی در روزهای اخیر به قدری است که نه تنها هتل ها و مهمانپذیرها، کمپ مسافران، بوستانها و پارک های جنگلی بلکه میدان ها و پیاده روهای شهر را نیز فرا گرفته است.

مسافران برای گریز از گرمای هوا و آفتاب، به شنا در دریا یا استراحت در سایه درختان و بوته ها پناه برده اند.

افزایش جمعیت موجب ایجاد گره های ترافیکی بویژه در خیابانهای مرکزی و اطراف بازارهای شهر انزلی شده است.

برخی مسافران با عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و یا توقف روی پل ‘غازیان’ برای گرفتن عکس یادگاری موجب بروز مشکلات ترافیکی و در مواردی تصادفات رانندگی در این شهر می شوند.

تشکیل صفهای طویل در جلوی جایگاه های سوخت، نانوایی ها،میوه و تره بار و خواربار فروشی ها، نشان از افزایش چشمگیر مسافران در این خطه دارد.

جاده رشت به انزلی و انزلی به رضوانشهر در ساعاتی از روز با ترافیک بسیار سنگین مواجه است و این مساله به داخل شهر هم سرایت کرده است.

با این حال، ورود خیل مسافران موجب رونق بازار کسب و کار برای اغلب صنوف بویژه اماکن اقامتی،رستوران ها، فروشندگان مواد غذایی و صنایع دستی و سایر اقلام در بازارهای شهرانزلی شده است.

شهردار بندرانزلی به خبرنگار ایرنا گفت: تعداد مسافران ورودی به بندر انزلی در روزهای اخیر تقریبا بی سابقه است.

‘سیدتقی موسویان’خاطرنشان کرد: بیش از یکهزار چادر در کمپینگ انزلی برپا شده و با توجه به پرشدن اقامتگاه ها بناچار اجازه نصب چادر در نقاط مختلف شهر را دادیم که سه تا چهار هزار چادر نیز در نقاط مختلف شهر برپا شد.

موسویان یادآور شد: ورود خیل مسافران، میزان تولید زباله شهر انزلی را از ۱۲۰ تن به ۲۰۰ تن افزایش داده است.

شهردار انزلی در باره مشکل قطعی سی ان جی این شهر نیز گفت: بدلیل استفاده زیاد، دستگاه نیاز به توقف برای خنک شدن دارد.

موسویان با اشاره به این که انتظار ورود مسافران بیشتری در روزهای آینده می رود، خاطرنشان کرد: کارکنان شهرداری، تمام تلاش خود را برای خدمات رسانی به مردم و مسافران انجام می دهند ولی از مردم می خواهیم با رعایت موازین بهداشتی و نظم عمومی، ما را در انجام وظایف مان یاری برسانند.

بندرانزلی در کرانه جنوبی دریای خزر و غرب گیلان، از مراکز مهم گردشگری کشور به شمار می رود.

دریای خزر و سواحل ماسه ای، تالاب انزلی رویشگاه گلهای نیلوفر آبی و زیستگاه پرندگان آبی، پارکهای جنگلی ، بندرگاه، بوستان ساحلی قدس(بلوار انزلی)، موج شکن انزلی، بوستان ساحلی پاسداران، کاخ میان پشته(موزه نظامی) ، ساختمان قدیمی دادگستری، مناره فانوس دریایی(برج ساعت) و منطقه آزاد انزلی از مهمترین جاذبه های گردشگری بندرانزلی به شمار می رود.

سالانه بالغ بر دو و نیم میلیون گردشگر از انزلی دیدن می کنند.ک/۴

۶۲۰/ ۶۰۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۴۴۱۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.