تعطیلی کارخانه اخشان حاصل بد حسابی خودرو سازان است

۲۳اردیبهشت،

تعطیلی کارخانه اخشان حاصل بد حسابی خودرو سازان است

عصرخودرو: یک عضو شورای شهر شیراز با اعلام تعطیلی کارخانه تولید کمربند ایمنی خودرو «اخشان شیراز» با وجود اشتغال ۵۰۰ کارگر، تعطیلی کارخانه‌ها را فاجعه‌ای برای استان فارس دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از اینا، «احمدرضا نقیب زاده» در نطق پیش از دستور خود در صحتن علنی شورای شهر شیراز، با اشاره به روند تعطیلی کارخانه‌های استان فارس در سالیان اخیر افزود: کارخانه اخشان آخرین موردی است که در ادامه تعطیلی سریالی کارخانجات فارس تعطیل شده است.

این عضو شورای شهر شیراز تعطیلی کارخانه‌ها را فاجعه‌ای نامید که نشان دهنده لزوم توجه و حمایت بیشتر از صنایع موجود است.

وی افزود: تعطیلی کارخانه اخشان به عنوان یکی از سه کارخانه تولید کننده کمربند ایمنی در کشور با ۵۰۰ نفر شاغل، نشان دهنده بحران (اقتصادی) این استان است.

نقیب زاده در پایان با بیان اینکه «عدم پرداخت مطالبات توسط خودروسازان و بد حسابی آنها، عامل این تعطیلی‌ها آن بوده است»، افزود: ادامه چنین روندی که پس از تعطیلی کارخانه های «آی تی تی» و «آزمایش» اتفاق افتاده حکایت از لزوم اتخاذ تدابیر موثر برای صیانت از فعالیت های تولیدی موجود است چرا که افزایش بیکاری از اصلی ترین پیامدهای چنین وقایعی است و مهاجرت و ناهنجاری های اجتماعی در شهر شیراز را به همراه خواهد داشت.

دوشنبه ۲۳ اردیبهشت   ۱۹:۲۵

منبع: عصر خودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.