تعطیلی ۲۵ هتل و ثبت ۴۰۰ شکایت در تهران

سرپرست معاونت گردشگری استان تهران از تعطیلی داوطلبانه ۲۵ هتل و ثبت ۴۰۰ مورد شکایت از تاسیسات گردشگری به علت استرداد نکردن وجوه کنسلی سفرها، خبر داد.

محمد کرمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اظهارات رییس ستاد مبارزه با کرونای استان تهران که اعلام کرده بیشترین مسافران جابجا شده در نوروز از استان تهران بودند و ستاد ملی کرونا برای جلوگیری از خروج مسافران از تهران همزمان با آغاز پیک دوم سفرهای نوروزی تصمیم گرفته است، اظهار کرد: تعطیلات نوروز امسال متفاوت از سال‌های دیگر بود. ما هیچ توصیه‌ای برای سفر نداشتیم، ماموریت ستاد خدمات سفر نیز در راستای اجرای دستورات ستاد ملی مدیریت کرونا، تعریف شده است. اکنون هم تابع سیاست‌های این ستاد هستیم و در همان راستا اقدام می‌کنیم. بر همین اساس ستاد خدمات سفر استان که نوروز امسال مجری مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا است، بیشتر روی نظارت و رسیدگی به شکایت‌ها متمرکز شده است.

به گفته او، تا کنون بیش از ۴۰۰ مورد شکایت ثبت شده که بیشتر آنها به آژانس‌های گردشگری مربوط بوده که وجوه کنسلی سفر را به مسافران، مسترد نکرده‌اند.

کرمی اضافه کرد: بیشتر این آژانس‌ها منتظر بازگشت پول از طرف ایرلاین‌ها و هتل‌ها هستند که با توجه به خدمات ارائه نشده و پول‌های دریافت شده از مردم، پیگیریم این وجوه استرداد شود.

سرپرست معاونت گردشگری استان تهران، با اشاره به تمرکز بازدیدهای نظارتی ستاد خدمات سفر بر تاسیسات گردشگری و واحدهای اقامتی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، یادآور شد: طبق نظر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ستاد ملی مدیریت کرونا و شورای تامین استان، هتل‌ها تعطیل نشده‌اند اما پذیرش مسافر در آنها و مهمانپذیرها تقریبا به صفر رسیده است. درحال حاضر ۱۰ درصد ظرفیت هتل‌های تهران که بیشتر متعلق به بنیاد مستضعفان است، فعال‌اند که بیشتر درحال خدمات‌رسانی به ستاد مدیریت کرونا هستند. بیشتر این هتل‌ها پروتکل را رعایت می‌کنند و شکایتی از این بابت نشده است.

او با اشاره به تعطیلی ۲۵ هتل در تهران، گفت: این هتل‌ها که بیشتر دو و سه ستاره بودند، پیش از تعطیلات نوروزی داوطلبانه تعطیل شده‌اند.

کرمی گفت: تا کنون در شهر تهران هیچ مرکز خدمات گردشگری پلمب نشده است اما در شهرستان‌های استان چند مورد مربوط به اقامتگاه‌های غیرمجاز بوده که پلمب شده‌اند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.