تعطیلی ۵ شنبه مدارس در برزخ تصمیم گیری ها! – اخبار اجتماعی

تقویم را که ورق می زنیم می بینیم چیزی به آغاز سال تحصیلی باقی نمانده ولی همچنان تعطیلی ۵ شنبه هایش در ابهام است …

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  به سال تحصیلی جدید نزدیک می شویم سالی که نظام آموزش جدیدی را هم با خود به همراه دارد نظامی که یکی از دستاوردهای سند تحول بنیادین که ادعا می شود مهمترین سند آموزش کشور است.
قصه به همین جا ختم نمی شود! نه سند تحول بنیادین در ۳-۳-۶خلاصه می شود و نه به ۳-۳-۶ در گزارش ها!
اما یه مسئله انگار از همه جذاب تره، آخه مربوط به تعطیلیه، همان تعطیلی که خیلی که نه خیلی خیلی بهش علاقه داریم! تعطیلی ۵ شنبه مدارس بحث داغ آموزش و پرورش!
بحثی که هر روز با گذر از خروجی خبرگزاری ها حداقل یک خبر از آن پیدا می کنیم.
اما واکنش ها به این تعطیلی از خود تعطیلی هم جذاب تره مشاهده کنید:
یک معلم تهرانی ۳۹ ساله می گوید : از معلمی تعطیلاتش را دوست دارم، خودمونیم این رو ننویسیدا! اما تا حالا حساب کردید یه معلم چند روز تو سال می رود سرکار؟
 یا یک دانش آموز پایه متوسطه  می گوید: از این باحال تر دیگه نمی شه، از کی باید تشکر کنم؟ آقای وزیر؟ مدیرمون؟ آقا معلم؟ بابای مدرسه؟ از زنگ ورزش که بابت این تعطیلی کم نمی شه؟ آقا ایول خیلی خوب بود…
به نظر یک دانش آموز دیگر تهرانی خداییش مدرسه هیچ چیز که نداشته باشه این تعطیلاتش خیلی خوبه!
یک کارشناس آموزشی در ادامه معتقد است : تعطیلی مدارس در روز ۵ شنبه ضربه بزرگی به نظام آموزشی می زند و طرحی که به عقیده ی من در مدت کوتاهی بعد از اجرا لغو خواهد شد .
ولی وزیر آموزش و پرورش اذعان دارد که تعطیلی ۵ شنبه ها گام بزرگی است در ارتقای نظام آموزش! طرحی که هشتاد میلیون ساعت کارشناسی شده و با بررسی نظام آموزشی ۵۲۰ کشور دنیا نتیجه داده است ؛ کار ما حرف نداره!
و در کلام آخر یک نماینده مجلس که از ذکر نامش خود داری می کنیم در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران از لغو تعطیلی پنج شنبه مدارس در طرح دوفوریتی خبر داد ولی  به چند ساعت نکشیده در گفتگو با یک خبرگزاری دیگر عنوان کرد ؛ مدارس در روزهای پنج شنبه تعطیل است!
اما در آخر ما که متوجه نشدیم تعطیلی ۵ شنبه های مدارس قانون، اجباره یا لجبازی است ! اما هرچه که هست کاش به نفع دانش آموزان باشد.
گزارش از محبوبه مرادی/ل


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.