تعظیم دوباره سامورایی ها به شاگردان ولاسکو/خداحافظی ظریف از دنیای والیبال

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > والیبال – شاگردان ولاسکو موفق شدند با نتیجه سه بر صفر ژاپن را شکست دهند.

به گزارش ممتاز؛ در ادامه مسابقات جام بین قاره‌ای والیبال ظهر امروز (یکشنبه) تیم ملی کشورمان به مصاف ژاپن رفت که در نهایت این بازی با نتیجه ۳-۰ به سود شاگردان خولیو ولاسکو به پایان رسید.

ست اول: ایران ۲۵ – ژاپن ۱۷

شروع آسان برای تیم ایران. زمان بسیاری از بازی سپری نشده بود که ملی پوشان کشورمان با اختلاف از ژاپن پیش افتادند. سرویس های هدفمند ایران تیم میزبان را زمین‌گیر کرده بود. ولاسکو که در این بازی ناصر رحیمی پناه را جانشین فرهاد ظریف کرده بود، دائما از کنار زمین نکات لازم را به شاگردانش گوشزد می کرد. آبشارهای قدرتی شهرام محمودی و حمزه زرینی امتیازات را یکی پس از دیگری به ایران می داد. در ادامه ژاپنی ها سعی داشتند با سرویس های قدرتی نبض بازی را در دست بگیرند اما دریافت های خوب رحیمی پناه مانع از این کار می شد. تیم میزبان با حرکات سریع شیمیزو اختلاف را به ۷ رساند اما در نهایت سرویس دیدنی معروف ایران را به امتیاز ۲۵ رساند تا ست اول به سود کشورمان به پایان برسد.

ست دوم؛ایران ۲۵ -ژاپن ۱۸

شروع کننده گیم ژاپنی ها بودند و طبعا اولین امتیاز برای ایران.بچه ها باز هم طوفانی آغاز کردند و از همان ابتدا سعی کردند تا فاصله خودشان را بسیار کنند.حمزه زرینی دومین امتیاز ایران را گرفت اما وقتی عادل غلامی سرویس را زد داور خطای تور را گرفت و اولین امتیاز را به ژاپنی ها داد.

آرمین تشکری،حمزه زرینی،سعید معروف و…بچه ها پی در پی امتیاز می گرفتند و اختلاف امتیاز را بیشتر و بیشتر می کردند.واقعا باید گفت که بازی با قدرت های جهان،مقابله با ژاپن را برای بچه های ایران آسان کرده است.ژاپنی ها که ۴ امتیاز عقب افتادند تایم اوت گرفتند تا شاید بتوانند حملات ایران را خنثی کنند و سرعت شاگردان ولاسکو را بگیرند اما پس از این استراحت باز هم این ایرانی ها بودند که امتیاز گرفتند.برتری مطلق از آن ایران بود و وقتی زمان استراحت فنی اعلام شد اختلاف دو تیم به شش امتیاز رسیده بود.

پس از این استراحت امتیاز اول را سیاه پوشان ژاپن گرفتند اما بلافاصله فرهاد قائمی جبران کرد و اختلاف را در همان شش امتیاز نگه داشت.این در حالی بود که بچه های ما باید سرویس می زدند.آنها که اشتباهاتشان پشت سر هم شده بود سه امتیاز توسط شیمیزو گرفتند تا اختلاف به عدد سه برسد.حالا زمان آن بود که ولاسکو درخواست وقت استراحت کند تا فشار ژاپنی ها را کم کند.با آغاز مجدد بازی قائمی توپ را در منطقه ۵ ژاپن خواباند تا امتیازی دیگر به ایران برسد.طرفداران ژاپن سالن را روس سرشان گذاشته بودند و با هر امتیازی که بازیکنانشان می گرفتند سالن را به مرز انفجار می رساندند.با این شرایط باز هم این اتفاق ها روی بازیکنان ما تاثیر چندانی نداشت.شاگردان ولاسکو امتیاز ۱۴ و ۱۵ را هم گرفتند و دوباره اختلاف را به شش امتیاز رساندند.بچه ها اگر چه گاهی اشتباه هم می کردند اما در کل برتر از بازیکنان ژاپن بودند و بارها این برتری را به رخ کشیدند.

فارغ از ضربه های خوبی که مهاجمان ایران در این مسابقه تبدیل به گل کردند،دفاع خوب والیبالیست ها روی حمله ژاپنی ها امتیازهای بسیاری را برای ایران در این ست گرفت.ایران به امتیاز ۲۰ که رسید تقریبا همه چیز تمام بود.اختلاف شش امتیازی تضمین خوبی بود برای اینکه یک تیم بتواند یک ست را ببرد.امتیاز ۲۲ را هم که ایران گرفت ژاپنی ها تقاضای استراحت کردند.آنها بر این عقیده بودند که ایجاد وقفه می تواند سرعت ایرانی ها را بگیرد.آنها پس از این استراحت یک امتیاز گرفتند اما شاگردان ولاسکو هوشمند تر از این بودند که بخواهند در این ست بازنده باشند.امتیازهای ۲۳،۲۴ و ۲۵ هم به دست آمد و ایران توانست ست دوم را هم با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به نفع خودش به پایان برساند.


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.