تعلق نگرفتن ارز دانشجویی به دانشجویان محصل در دانشگاه‌های درجه دو خارج از کشور

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: ارز دانشجویی به آن دسته از دانشجویانی که برای گذراندن دوره‌های تخصصی به دانشگاه‌هایی که مورد تایید وزارت علوم و بهداشت نیستند مراجعه می‌کنند تعلق نمی‌گیرد.

زاهدی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه وزارت علوم تا سطح کارشناسی ارشد هیچ مشکلی برای پذیرش دانشجویان خارج از کشور ندارد، اظهار داشت: وزارت علوم همیشه این آمادگی را داشته که اگر دانشجویان خارج از کشور قصد بازگشت و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های داخل را داشته باشند آنها را پذیرش کند.

وی در مورد پذیرش دانشجویان خارج از کشور در مقطع دکترا افزود: در این مقطع بحث استاد راهنما مطرح است که مشکلاتی را به وجود آورده و تا جایی که ظرفیت اقتضا کند یقینا برای پذیرش در این مقطع هم اقدام خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در پایان با اشاره به درخواست ارز دانشجویی در دوره‌های تخصصی پزشکی خاطر نشان کرد: مشاهده شده دانشجویان برای آموزش دوره‌های تخصصی به دانشگاه‌هایی مراجعه کرده‌اند که مورد تایید وزارت علوم و بهداشت نبوده و این دو وزارتخانه با راهکارهایی که اتخاذ کردند به چنین دانشجویانی که در دانشگاه‌های درجه دوم و سوم خارجی به تحصیل مشغول بوده ارز پرداخت نمی‌کند.

انتهای پیام/س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.