تعویض لباس مرده ها در شرق آسیا! + عکس

ممتازنیوز: کارشناسان بهداشتی معتقدند بیرون آوردن اجساد، باعث انتشار باکتری های خطرناک و آلودگی های موجود در اطراف مردگان می شود .

شرق آسیا خاستگاه فرق و گروههای دینی بسیاری است که تعداد زیادی از آنها دارای آداب و رسومات عجیب و خرافی هستند. به عنوان مثال اهالی مناطقی از اندونزی مراسم عجیبی برای دفن دوباره مردگان گذشته خود دارند.

زن مرده
در این مراسم مردگان را از قبرها در می ‌آورند و لباس ‌‌هایی نو بر تن آنها می‌ کنند و دوباره اجساد و اسکلت‌‌ ها را به خاک می‌ سپارند. آنها معتقدند این مراسم راهی مفید برای به یاداوردن و گرامیداشت در گذشتگان است.

این مراسم هر سه سال یکبار به نشانه یادآوری و علاقه به مردگان انجام می‌ شود و مردم محلی معتقدند که اعضای خانواده مردگان هنوز با او هستند حتی اگر او صد‌ها سال پیش فوت کرده باشد.

اعضای خانواده پس از خارج کردن مرده از قبر، آن را تمیز می‌ کنند و سپس بر تن جسد لباس ‌‌های تازه ‌ای می‌ پوشانند و به دور آن پارچه‌‌ های قطور می‌ پیچند. این در حالی است که بسیاری از مردم، با این رسم مخالف بوده و آنرا توهین به مردگان می دانند. از سوی دیگر کارشناسان بهداشتی نیز معتقدند بیرون آوردن این اجساد، باعث انتشار باکتری های خطرناک و آلودگی های موجود در اطراف مردگان می شود که این موضوع خطرهای فراوانی به همراه دارد.

(جام نیوز)


ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.