تعیین کف قیمت مرغ و جمع‌آوری سریع گوشت مرغ مازاد

با توجه به افزایش جوجه‌ریزی و افت قیمت مرغ، مرغداران از نهاد ریاست جمهوری خواستار تعیین کف و سقف قیمت این محصول و همچنین جمع‌آوری سریع مازاد مصرف شدند.

 

حسین مقدم‌نیا ـ‌ مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ـ در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: به منظور جلوگیری از افت شدید قیمت مرغ و هم‌چنین پیشگیری از کاهش جوجه‌ریزی در آینده از دو هفته پیش خواستار برگزاری جلسه‌ای از نهاد ریاست جمهوری شده‌ایم اما تاکنون مشخص نشده که این جلسه چه زمانی برگزار شود.

 

وی افزود: با توجه به افزایش جوجه‌ریزی به میزان ۹۵ میلیون قطعه، تولید گوشت مرغ مازاد مصرف است لذا قیمت این محصول با روند کاهشی مواجه شده که باعث زیان مرغدار خواهد شد و ادامه‌ این روند، کاهش جوجه‌ریزی را در پی دارد لذا درخواست شده است که به منظور جلوگیری از افت شدید قیمت گوشت مرغ و زیان مرغدار کف و سقف قیمت مشخص شود و هم‌چنین مازاد مصرف جمع‌آوری شود.

 

مقدم‌نیا با اشاره به این‌که سال‌های گذشته در زمان افزایش تولید روزانه تا هزار تن گوشت مرغ جمع‌آوری شده است، گفت: باید سرعت و میزان جمع‌آوری گوشت مرغ مازاد بر مصرف افزایش یابد چراکه اکنون مرغ در سالن‌ها مانده و جمع‌آوری کند است.

 

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی تصریح کرد: اگر ماهانه ۱۵ هزار تن گوشت مرغ جمع‌آوری شود، بازار متعادل خواهد شد.

 

وی میانگین قیمت خرید هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری را ۳۱۰۰ تومان عنوان و اظهار کرد: قیمت تمام‌شده این محصول ۳۳۰۰ تا ۳۴۰۰ تومان است.

دام و طیور

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.