تعیین نخست‌وزیر انتقالی در یونان

جام جم آنلاین: یک مقام ارشد قضایی مامور رهبری دولت یونان تا زمان انتخابات مجدد مجلس این کشور شد.

به گزارش روز پنجشنبه جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، “پانایوتیس پیکرامنوس” به عنوان نخست وزیر دولت انتقالی یونان تا انتخابات مجلس یونان در ۲۸ خرداد روز چهارشنبه ادای سوگند کرد.

این انتخابات برای یونان از نقطه نظر ماندن در منطقه اقتصادی اروپا حائز اهمیت بسیار است.برخی احزاب چپ و همچینین احزاب ضد ریاضت اقتصادی نارضایتی خود را از پذیرش کمک های مالی بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول اعلام کرده اند.

از روز دوشنبه و از زمانی که موضوع احتمال خروج یونان از منطقه اقتصادی اروپا مطرح شد، مردم میلیون ها یورو از حسبهای بانکی خود خارج کرده اند.

به گفته ژوزه مانوئل باروسو، رییس کمیسیون اروپا اینک مردم یونان تصمیم مهمی در خصوص بحران موجود بگیرند حائز اهمیت است. تصمصم نهایی در باره ماندن یونان در منطقه یورو بدست خود مردم این کشور بوده و ما باید به مردم یونان بگوییم که تعیین یک برنامه برای یونان اسان تر از سایر راه حل ها است.

در صورت وجود اختلاف برای تعین اعضای دولت، قانون اساسی یونان به رییس جمهور این کشور اختیار میدهد که بین قضات دادگاهای عالی مانند دیوان عالی کشور یک نفر را تا زمان مجدد انتخابات تعیین کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.