تعیین تکلیف حذف کنکور در سال ۹۳

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تشکیل جلسه کارگروه ماده ۴ قانون پذیرش دانشجو در هفته آینده، گفت:‌ میزان تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبان در آزمون سراسری سال ۹۲ در این جلسه بررسی می‌شود.

با اشاره به تشکیل جلسه کارگروه ماده ۴ نظام سنجش و پذیرش دانشجو در روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه، گفت: در این جلسه موضوع حذف کنکور در سال ۹۳، نحوه برگزاری کنکور ۹۲ و حذف کنکور در برخی مقاطع دانشگاه آزاد مطرح و بررسی می‌شود.

وی با اشاره به بحث حذف کنکور در سال ۹۳ گفت: این طرح قانون مجلس است که البته طرح‌های جایگزین تحت عنوان «نظام جامع سنجش و پذیرش دانشجو» در حال بررسی است که در صورت تصویب، جایگزین حذف کنکور خواهد شد.

وی در این رابطه به طرح پیشنهادی حذف آزمون سراسری در برخی رشته محل‌های کم تقاضا و برگزاری آزمون و لحاظ سوابق تحصیلی برای برخی از کد رشته‌های پرمتقاضی آزمون سراسری دانشگاه‌ها اشاره کرد.

رییس سازمان سنجش با اشاره به بررسی نحوه برگزاری کنکور ۹۲ و با تاکید بر اینکه کنکور در سال ۹۲ حذف نمی‌شود، گفت: در این جلسه میزان لحاظ سوابق تحصیلی در نمره کل آزمون داوطلبان بررسی خواهد شد.

دکتر خدایی با اشاره به پیشنهاد دانشگاه آزاد برای حذف آزمون در برخی مقاطع گفت: این پیشنهاد از سوی دانشگاه آزاد داده شده است چرا که ظرفیت پذیرش دانشجو در برخی از کد رشته‌های مقاطع مختلف این دانشگاه پر نمی‌شود.

رییس سازمان سنجش در خاتمه گفت:‌ این جلسه با حضور مسئولان وزارتخانه‌های علوم، آموزش و پرورش و بهداشت، سازمان سنجش و دانشگاه آزاد در دفتر وزیر علوم برگزار خواهد شد.

داغ کن - کلوب دات کام ارسال به کلوب


Latest news from our site
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.