تعیین تکلیف شهرک های مسکونی واقع در حریم

۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

مدیر کل اداره حریم شهرداری تهران گفت: طرح جامع تفصیلی شهرک های حریم شهر تهران تهیه و به مناطق ابلاغ شد.

سید صباح الدین متقی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در سال ۸۲ برای شهر تهران ۲۱ منطقه جمعیتی مصوب شد که نقاط جمعیتی منفصل از تهران می باشند که در واقع همان شهرک های ساخته شده در حریم می باشند.

وی ادامه داد: در گام اول برای ۳ نقطه از نقاط جمعیتی طرح جامع تفصیلی تهیه و مورد تصویب شورای شهر قرار گرفت و به مناطق هم ابلاغ شد تا اسناد و ملاک عمل منطقه برای هر گونه ساخت و ساز و توسعه منطقه باشد همانند شهرک های خاورشهر، قیامدشت و مسگرآباد.

متقی افزود: برای سایر نقاط جمعیتی هم طرح تفصیلی در دست تهیه است که بعد از آماده شدن به مناطق مربوط ابلاغ خواهد شد تا سند فرادستی در این خصوص داشته باشد.

مدیر کل اداره حریم شهر تهران در خصوص کلیه ساخت و سازهای غیر مجاز گفت: با توجه به تشکیل کمیته فنی حریم از این پس کلیه ساخت و سازهای صورت گرفته در حریم و یا هر نوع اقدامی در این خصوص باید در کمیته فنی حریم بررسی و تعیین تکلیف شود.

متقی خاطر نشان نمود: کلیه مواردی که مربوط به سازمان ها و شرکت های وابسته است الزاما باید در این کمیته تعیین تکلیف شود در همین جهت تعاملات خوبی با فرمانداری ها و استانداری ها داشته ایم که این همگرایی سبب نظارت بیشتر از حریم شهروندان است./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.