تعیین تکلیف مناطق ۲ و ۳ آزادراه شمال تا دو هفته دیگر

احمد صادقی در گفتگو با مهر در خصوص وضعیت ساخت قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران – شمال، اظهار داشت: دو کنسرسیوم ایرانی برای ساخت این قطعات اعلام آمادگی کردند و قرار بود که پس از بررسی پروژه جلسه ای را هفته گذشته با وزارت راه داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اما هفته گذشته تماس گرفتند و حدود ۱۰ روز دیگر از ما مهلت خواستند تا بررسی های بیشتری را انجام دهند بنابراین هم اکنون نمی توان در این خصوص نظر قطعی را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه موضوع ساخت قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران – شمال تاپایان ماه رمضان تعیین تکلیف می شود، بیان کرد: پس از آنالیز پروژه، این دو کنسرسیوم نظر نهایی خود را به ما اعلام می کنند و عملیات مطالعات و ساخت پروژه آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در خصوص وضعیت مناطق دیگر این آزادراه، گفت: قطعه ۴ آزادراه برای امسال و قطعه یک تاپایان سال ۹۲ به بهره برداری می رسد.

صادقی در پاسخ به این پرسش که آیا بنیاد مستضعفان ادعایی در مورد قطعات ۲ و ۳ دارد؟ اظهار داشت: آنها نمی توانند مدعی باشند، زیرا وزارت راه کارفرما است و تشخیص داده است که شرکت های دیگری باید این قطعات را بسازند.

به گزارش مهر، کلنگ ساخت آزادراه تهران – شمال از ۱۷ سال پیش بر زمین زده شد و ساخت آن برعهده بنیاد مستضعفان قرار گرفت.  اما به دلیل طولانی شدن زمان ساخت و عدم پیشرفت پروژه در قطعات ۲ و ۳ ، وزارت راه تصمیم گرفت تا ساخت این دو قطعه را از بنیاد مستضعفان گرفته و به یک شرکت دیگر واگذار کند.

آزادراه تهران – شمال از غرب تهران یعنی تقاطع بزرگراه همت شروع و با عبور از ناحیه کن، سولقان، دوآب (شهرستانک)، گچسر و مرزن آباد به کمربندی چالوس – تنکابن متصل می‌شود. طول این آزاد راه در مجموع ۱۲۱ کیلومتر و دارای دو خط عبور در هر باند و پیش‌بینی سه خط در فرازهای تند است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.